هم اندیشی مدیران و مسئولین دانشگاه و ارائه راهکار افزایش سرعت واکسیناسیون

۲۶ آبان ۱۴۰۰ | ۰۸:۵۵ کد : ۲۱۸۰۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۲۵
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ارائه راهکارها برای افزایش سرعت واکسیناسیون، کاهش شدت هر چه بیشتر میزان مرگ و میر و بستری و رفع چالش های موجود عنوان کردند.
هم اندیشی مدیران و مسئولین دانشگاه و ارائه راهکار افزایش سرعت واکسیناسیون

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه هماهنگی واکسیناسیون، بیان کرد: نیاز به تدابیر و راهکارهایی جهت ترغیب آحاد مردم به پذیرش واکسن کرونا یک امر ضروری است و از مدیران میخواهیم که راهکارهایی جهت افزایش پذیرش واکسن کووید در بین مردم ارائه دهند و در جهت رفع چالش ها و افزایش سرعت واکسیناسیون کوشا باشند.

وی تاکید کرد: اقدامات موشکافانه و رفع نقاط ضعف به معنی جستجو نقاط ضعف کارکرد هر زیرمجموعه نیست بلکه هدف اصلی بهبود عملکرد کل زیر مجموعه و افزایش سرعت واکسیناسیون و کاهش بستری ها و مرگ و میر ناشی از کرونا می باشد.

وی ادامه داد: به عنوان کارشناس و کارمند دانشگاه نباید تحت تاثیر اخبار کذب و دروغ و بی پایه و اساس  فضای مجازی قرار گرفت و باید هدف گذاری ۱۰۰ درصدی را مبنای کار قرار داد از این رو واکسیناسیون ۸۵ درصدی کل مردم لازمه کنترل شرایط است و واکسینه شدن ۸۵ درصد از گروه سنی بالای ۱۲ سال کافی نیست.

وی یادآور شد: در وضعیتی از بحران قرار داریم که نمی توان نشست و منتظر مراجعه مردم به مراکز واکسیناسیون ماند چرا که در این شرایط افزایش یک درصد آمار افراد واکسینه شده کاری سخت و مشکل است از این رو باید فعال بود و با ارائه آموزش و افزایش آگاهی مردم در خصوص اثرات واکسن موثر واقع شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه تشکیل پرونده مادران باردار در مراکز جامع سلامت  پایگاه ها را لازمه دریافت واکسن دانست و گفت: لازم است که جلسه ای با حضور مدیر گروه زنان، معاونت درمان، نظام پزشکی، رئیس بیمارستان طالقانی و مدیران گروه کلیه بیمارستان ها برگزار شود و با ارایه آمار افراد واکسینه شده در آن جلسه، این گروه ها موظف شوند که آگاهی بیماران خود را در زمینه واکسن افزایش و آن ها را به سمت دریافت واکسن تشویق کنند و علت واکسینه نشدن هر کدام از بیماران خود را با دلیل علمی بیان کنند در غیر این صورت درصورت عدم ارایه کارت واکسن مادر نوزادان تازه متولد شده با پزشک معالج برخورد شود.


( ۳ )

نظر شما :