۹۵ درصد افراد بالای ۶۰ سال در استان واکسینه شده اند

۲۶ آبان ۱۴۰۰ | ۰۸:۵۹ کد : ۲۱۸۰۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۹۶
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۹۵ درصد افراد بالای ۶۰ سال در استان  تاکنون هر دو دز واکسن خود را تزریق کرده اند.
۹۵ درصد افراد بالای ۶۰ سال در استان واکسینه شده اند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: همچنین از این تعداد بیش از 97 درصد هم دز اول واکسن خود را دریافت کرده اند که آمار قابل قبولی است.

وی افزود: همچنین افراد بالای 12 سال (بین 12 تا 60)86 درصد یک دز و حدود 70 درصد هر دو دز را تزریق کرده اند که آمار نسبتا خوب اما قابل اعتمادی نیست.

وی تاکید کرد: علت مراجعه نکردن مردم را با توجه وجود واکسن هم از لحاظ تعداد و هم تنوع در سبد واکسیناسیون، نمی دانیم.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: تنها سه نوع واکسن ایرانی  اسپایکوژن، برکت و پاستوکوک در مراکز تجمیعی علاوه بر مابقی واکسن های وارداتی موجود است و خوشبختانه مشکلی در واکسیناسیون از لحاظ تامین واکسن و زیرساخت ها وجود ندارد.

وی یادآور شد: از مردم می خواهیم حتما برای دریافت هر نوع واکسنی که دوست دارند به یکی از مراکز تجمیعی مراجعه کنند چراکه تجربه پیک های قبلی به خصوص پنجم نشان داده، واکسیناسیون در کنترل بستری و کاهش مرگ و میر اثر گذار است.

دکتر جمالیان گفت: 85 درصد یک جامعه باید به طور کامل واکسیناسیون شوند تا همه زحماتی که تاکنون کشیده شده هدر نرود و بتوان به یک ایمنی کامل و جمعی رسید.

متولی سلامت استان به بیماران پرخطر و افرادیکه بیماری زمینه ای دارند توصیه کرد در صورتی که  حدود 6 ماه از تزریق دز دوم واکسن آنها گذشته است، برای دریافت دز سوم نیز مراجعه کنند.


( ۱ )

نظر شما :