آموزش و پرورش بعد از اطمینان کامل مدارس را باز کند

۲۶ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۷ کد : ۲۱۸۲۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۷۶
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از سیستم آموزشی می خواهیم پس از اطمینان کامل اقدام به بازگشایی مدارس کند.
آموزش و پرورش بعد از اطمینان کامل مدارس را باز کند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در کلاس های درس در این شرایط بسیار امر حساسی است و به همین جهت از تصمیم گیران این امر می خواهیم با توجه به حساسیت موضوع، پس از حاصل شدن اطمینان و آماده شدن صددرصدی شرایط، اقدام به این کار کنند.

وی افزود: امیدواریم با تعاملی که بین دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش وجود دارد، بازگشایی مدارس را با رعایت و نظارت بیشتر و بهتر پروتکل های بهداشتی انجام دهیم.

وی تاکید کرد: رعایت پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی در این برهه زمانی بسیار اهمیت دارد و می بایست هم ضمن توجه به سلامتی و جان دانش آموزان عزیز به فکر تحصیل و علم آموزی آنان نیز بود.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: وجود کمبودهایی در زیر ساخت های فضای آموزشی را قبول داریم، اما از طرفی از همزمانی کرونا و آنفولانزا و در شرایط حساس و شکننده بودن احتمال وقوع موج پنجم نیز نگران هستیم.

وی افزود: گرچه برخی مدارس غیرانتفاعی بدون هماهنگی با مجموعه بهداشت و درمان اقدام به بازگشایی کرده اند، که با عدم رضایت دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی سلامت و هم والدین دانش آموزان بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون دانش آموزی گفت: تاکنون بیش از 90 درصد نوبت اول و 60 درصد از جمعیت دانش آموزی واجد شرایط هر دو دز واکسن خود را دریافت کرده اند.


( ۱ )

نظر شما :