تبریک رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک به "پاتولوژیست ها"

دکتر سید محمد جمالیان در پیامی روز جهانی پاتولوژی را تبریک گفت و همکاران پاتولوژیست را کارآگاهان ذره بین به دست درمان بیماری ها برشمرد.
۲۹ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۵ کد : ۲۱۸۶۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۵۲
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک،متن این پیام به شرح زیر است: به نام خاوند بخشنده و مهربان پزشکان متخصصانی که با دانش و مهارت خود و با ارائه خدمات بی دریغ برای رسیدن به تشخیص صحیح و بهنگام بیماری ها ؛ کمک به روند درمان ، پیشگیری از امراض گوناگون و تامین و ارتقا سلامت جامعه را صرف نموده و با ایمانی صدیق و رفیع پا در مرکب افسار گسیخته ی تشخیص نهاده و ان را از شاهراه پر پیج و خم میکروسکوپ به سر منزل نیک و امن درمان باز می رسانند.
تبریک رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک به "پاتولوژیست ها"

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک،متن این پیام به شرح زیر است:
به نام خاوند بخشنده و مهربان
پزشکان متخصصانی که با دانش و مهارت خود و با ارائه خدمات بی دریغ برای رسیدن به تشخیص صحیح و بهنگام بیماری ها ؛ کمک به روند درمان ، پیشگیری از امراض گوناگون و تامین و ارتقا سلامت جامعه را صرف نموده و با ایمانی صدیق و رفیع پا در مرکب افسار گسیخته ی تشخیص نهاده و ان را از شاهراه پر پیج و خم میکروسکوپ به سر منزل نیک و امن درمان باز می رسانند.
حضور این عزیزان در عرصه تشخیص و درمان چون جامی جهان بین ، پرده از اسرار امراض برمی دارد و با نگاه عالمانه و تیزبینانه انان، سرّ وجودیِ بیماری یا بهبود آن برای پزشک و بیمار چون مصباحی پر فروغ روشن خواهد شد. که این امر بالاخص در بحران کنونی کرونا در بحث آزمایشات سرولوژی و PCR جان تازه ای را در امر خطیر تشخیص این بیماری عالم گیر به تن رنجور سلامت کشور دمید.
به حق رشته آسیب شناسی و پزشکان فارغ التحصیل این رشته عضو ناگسستنی خانواده بزرگ سلامت و تمامی رشته های طبابت هستند و  مطابق این فرموده ی جناب مولانا "عاشقان چشم غیب بگشایند" باید به یاد آوریم که در پس هر تشخیص صحیح بیماری و یا هر درمان موثری ، پای عاشقانی چون پاتولوژیست ها در میان است که با اشارتی پیامبرگونه پرده از حقیقت وجود آدمی بر میدارد.
اینجانب ضمن عرض تقدیر و تشکر، کوشش های ثمین و همت والای سپید پوشان عرصه ی پاتولوژی ؛ که گل واژه صلابت، استواری و استقامت را به رشته تحریر در می اورند، را گرامی داشته و هم چنین روز جهانی پاتولوژی را خدمت تمامی اساتید ، اعضای محترم هیئت علمی و متخصصین پاتولوژی دانشگاه علوم پزشکی اراک تبریک میگویم . هم چنین از بارگاه قدوسی حضرت احدیت توفیق روزافزون، صحت و سلامتی را برای همه ی این بزرگواران مسئلت می طلبم.


نظر شما :