بیمارستان ها و مراکز درمانی اعتبار سنجی می شوند.

مدیر نظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک از بازدید ادواری از بیمارستان ها و مراکز درمانی از ابتدای آذر ماه خبر داد.
۰۱ آذر ۱۴۰۰ | ۲۰:۱۶ کد : ۲۱۹۳۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۲۸
به گزارش وب دا مرکزی،دکتر نگین مشتاقی گفت : به تازگی و بنا بر نامه و دستورالعملی که از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده است،بازدید های ادواری اعتبار بخشی از مراکز درمانی و بیمارستان ها با تیم ارزیابی آغاز خواهد شد
بیمارستان ها و مراکز درمانی اعتبار سنجی می شوند.

به گزارش وب دا مرکزی،دکتر نگین مشتاقی گفت : به تازگی و بنا بر نامه و دستورالعملی که از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده است،بازدید های ادواری  اعتبار بخشی از مراکز درمانی و بیمارستان ها با تیم ارزیابی آغاز خواهد شد
او افزود : علاوه بر نظارت بر مراکز و موسسات پزشکی و بیمارستان ها،اعتبار بخشی از این مراکز نیز برعهده ی این معاونت و واحد واگذار شده است.
وی تاکید کرد : کلیه بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اراک،در اینطرح مورد بررسی و سنجش سنجه های اعتبار بخشی قرار خواهند گرفت.
دکتر مشتاقی گفت : زمان بازدید ها 48 ساعت قبل به اطلاع مسئولین بیمارستان ها خواهد رسید و امیدواریم با جمع آموری و هماهنگی خوبی که صورت می  گید ضمن بدست آوردن اطلاعات مفید برای اعتبار بخشی اصلی که زمانش متعاقبا اعلام خواهد شد،آماده شویم.
مدیر نظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت : اعتبار بخشی فرایند خود ارزیابی بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی برای ارزیابی سطح عملکردشان با استانداردهای از پیش تعیین شده است.
وی  استفاده از خرد جمعی در تصمیم گیری ها،بهبود عملکرد خدمات درمانی،ارتقا کار تیمی و گروهی را از جمله مهمترین فواید اعتبار بخشی برشمرد و گفت این طرح با ابلاغ وزارت بهداشت و هر دو سال یکبار انجام می گیرد.
او خاطر نشان کرد : ارزیابان کشوری پس از تعیین و معرفی به استان ها به همراه تیم استانی از مراکز درمانی بازدید و آنها را به 4 دسته ی درجه های 1،2،3و4 از لحاظ کیفیت تقسیم بندی می کنند.
وی در پایان یادآور شد : طبیعتا هر بیمارستان یا مرکزی در این بازدید نمره قبولی یا امتیاز درجه ی بهتری مثل درجه 1 را بگیرند  ضمن نشان از ارائه خدمات با کیفیت و بهتر درمانی ،در دریافت تعرفه  و اعتبارات لازم نیز سهم بیشتری دارند.


نظر شما :