اجرای پویش"حرف و گفت" در خانواده ها

۰۳ آذر ۱۴۰۰ | ۱۱:۵۳ کد : ۲۱۹۸۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۳۹
رییس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: این پویش با هدف روابط خانوادگی سالم و کاهش خشونت خانگی از یکم تا هفتم آذرماه ابلاغ و در حال اجرا است.
اجرای پویش"حرف و گفت" در خانواده ها

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی علیمحمدی بیان کرد: خانواده پایه ای ترین نهاد اجتماعی به شمار می رود که اهمیت آن از جهت تامین نیازهای مادی و معنوی انسان و همچنین به عنوان بهترین بستر ایجاد آرامش نه تنها در میان اعضای خانواده بلکه در سطح کلان جامعه می باشد.

وی افزود: در سال های اخیر شاهد افزایش روز افزون تعارضات خانوادگی، جدایی، خشونت و کاهش میزان همدلی و همراهی در خانواده ها می باشیم؛ به نظر می رسد شیوه مواجهه با تغییرات و تحولات، نحوه استقرار نظم نوین با تاکید بر آموزه های دینی، علمی و پیشینیان ما می تواند در ایجاد تفاهم، نهادینه شدن فرهنگ گفتگو و کاهش تعارضات میان خانواده ها و اعضاء آنها تاثیری فراگیر و درازمدت در جامعه داشته باشد.

وی تاکید کرد: به همین منظور پویش "حرف و گفت" در راستای روابط خانوادگی سالم و کاهش خشونت خانگی از یکم تا هفتم آذرماه ابلاغ و اجرا شده است؛ محورهای این پویش شامل خانواده گفتگو محور، خانواده خشونت پرهیز، خانواده ساختارمند و خانواده حمایتگر، همدل و همراه خواهد بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان گفت: در این پویش همه تلاش ما این است که فرهنگ گفتگو را به عنوان بهترین جایگزین برای خشونت و ناسازگاری معرفی کنیم؛ تا شاهد خانواده ای سازگار در سختی ها و همدل در تمام لحظات زندگی باشیم.


( ۲ )

نظر شما :