واکاوی و بررسی موج پنج کرونا در استان مرکزی

۰۳ آذر ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۷ کد : ۲۱۹۸۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۹۱
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: موج پنجم کرونا، ویژگی ها و خصلت های متفاوتی با موج های قبلی داشت.
واکاوی و بررسی موج پنج کرونا در استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده بیان کرد: موج پنجم کرونا در اوایل تیرماه شروع شد و در اواسط تیرماه با افزایش حجم مراجعات در  بیمارستان ها و بخش های  بستری ادامه پیدا کرد و  خدا را شاکریم که در انتهای این موج هستیم.

وی افزود: مراجعه روزانه بیماران تنفسی به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی اراک در بخش خصوصی و هم تامین اجتماعی و هم تعداد ترخیصی ها حدودا 40 نفر در روز است و تعداد بیماران موجود در کل بیمارستان های توابع علوم پزشکی اراک نزدیک به 200 نفر می رسد.

وی تاکید کرد: در موج پنجم کرونا شاهد افزایش همزمان سایر بیماران مبتلا به سایر عفونت های تنفسی غیر از کووید بودیم و به همین علت از روسای بیمارستان ها خواسته شد که نسبت به تفکیک بخش ها و اختصاص بخش های pcr مثبت بین بیماران کووید و تفکیک سایر بیماران تنفسی همت دو چندان داشته باشند.

دکتر صادقی در ادامه خاطرنشان کرد: طولانی بودن این موج از ویژگی های منفی آن بود که قطعا موجب مسلح شدن نیروی انسانی و تجهیزات بیمارستانی شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به شروع فصل سرما و همچنین آلودگی هوا که مشکلات تنفسی متعددی را ایجاد می کند در بحث بازگشایی مدارس و مهدکودک ها، باید آمادگی لارم در خصوص موج ششم را داشته باشیم هر چند که احتمال اینکه موج ششم به وقوع بپیوندد بسیار کم است.

وی افزود: متاسفانه در موج پنجم کرونا آمار ابتلا به کودکان به شدت افزایش پیدا کرد و در مجموع نسبت به موج های قبلی بیش از 389 درصد افزایش داشته است، اما از نظر تعداد در حدی بود که با امکانات موجود در بیمارستان امیرکبیر قابل مدیریت بود بنابراین اگر موج ششمی در راه باشد آمار ابتلا کودکان افزایش پیدا می کند.

وی یادآور شد: ویژگی دیگری که این موج داشت این است که متاسفانه در موج پنجم میزان ابتلا بیماران خاص نیز به شدت افزایش پیدا کرده است در صورتیکه بیماران مبتلا به تالاسمی ها 13.7درصد از موارد مبتلا به تالاسمی استان به بیماری کرونا مبتلا شدند و در رتبه بعد بیماران دیالیز خون ما بودند که بیش از 7 درصد مبتلا شدند و و در رتبه بعدی بیماران پیوند قلب از 7 درصد مبتلا شدند و در آخر در بیماران پیوند کبد 6.2 درصد موارد ابتلا را داشتیم.


( ۱ )

نظر شما :