آخرین خبرها از کرونا در جلسه مقابله با کرونا

۰۷ آذر ۱۴۰۰ | ۰۸:۵۰ کد : ۲۲۰۵۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۳۲
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این جلسه از آخرین وضعیت این بیماری، آمارها و اعداد و ارقام و البته تاثیرات مثبت واکسیناسیون گفت.
آخرین خبرها از کرونا در جلسه مقابله با کرونا

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: یک میلیون و ۸۲۰ هزار نفر از جمعیت استان مرکزی نوبت نخست و ۸۹۱ هزار و ۵۳۸ نفر نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: ۶۱ درصد جمعیت استان مرکزی، ۲ نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و نیاز است مردم برای جلوگیری از افزایش شیوع این ویروس در استان نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام کنند.

وی تاکید کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی از جمله مهمترین عوامل برای ایجاد ثبات و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه است.

دکتر جمالیان در ادامه به شیوع ویروس جهش یافته آفریقایی هم اشاره کرد و تاکید کرد: آفریقای جنوبی از جمله کشورهایی است که کمترین واکسن کرونا در آن تزریق شده و این مهم موجب افزایش انتقال و جهش ویروس در این منطقه شده‌ است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به بازگشایی مدارس هم اشاره کرد و گفت: سرویس مدارس با بازگشایی مدارس فعال نشده که این مهم موجب شده دانش‌آموزان مجبور به استفاده از وسایل نقلیه عمومی شوند و فعال سازی نشدن دستگاه‌های کارتخوان در اتوبوس‌های اراک احتمال افزایش انتقال ویروس در بین دانش‌آموزان را به همراه دارد.

وی افزود: ۵۳۷ مدرسه از ابتدای مهرماه تاکنون از سوی بازرسان بهداشتی دانشگاه‌ علوم پزشکی استان مرکزی مورد رصد و پایش بهداشتی قرار گرفته‌اند که در پی آن ۱۹ اخطار صادر و ۱۴ مدرسه استان به ‌دلیل رعایت کمرنگ پروتکل‌های بهداشتی مهر و موم شده‌اند.

وی توضیح داد: رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در برخی مدارس استان مرکزی به میزانی است که مواد ضدعفونی و مایع دست شویی در سرویس‌های بهداشتی آن‌ها نیز وجود ندارد.

دکتر جمالیان در پایان گفت: مهمترین خواسته‌ بحق والدین دانش‌آموزان رعایت موازین بهداشتی به‌طور کامل در مدارس است و در صورتی که فضاهای آموزشی با حساسیت بیشتری توسط بازرسان بهداشتی، مورد بازرسی قرار می گرفت، شمار زیادی از اماکن آموزشی اکنون مهر و موم شده بود.


( ۶ )

نظر شما :