یک نفر از خانواده خود را به عنوان سفیر سلامت به مراکز بهداشت معرفی کنید

۰۷ آذر ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۳ کد : ۲۲۰۵۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۴۶
رییس گروه آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت استان مرکزی از خانواده ها خواست حداقل یک نفر را برای آموزش مسائل و آموزه های بهداشتی به یکی از مراکز و پایگاه های سلامت معرفی کنند.
یک نفر از خانواده خود را به عنوان سفیر سلامت به مراکز بهداشت معرفی کنید

به گزارش وب دا مرکزی، نادیا مشایخی گفت: امیدواریم مردم با خودمراقبتی بتوانند گام های موثری را برای حفظ، تامین و ارتقاء سلامت خود بردارند.

وی افزود: خودمراقبتی گام اول سلامت و لازمه خودمراقبتی، خودآگاهی است.

وی تاکید کرد: اگر می خواهیم تصمیماتی که در زندگی روزانه خود می گیریم  مبتنی بر سلامت باشد لازمه آن یادگیری مسائل بهداشتی و اتخاذ سبک زندگی سالم است.

مشایخی در ادامه خاطرنشان کرد: از کلیه خانواده ها خواست حدالاقل یک نفر از اعضای خانواده خود را که 18 سال سن و تحصیلات سوم راهنمایی و یا متوسطه دارند را برای یادگیری مسائل بهداشتی و آموزش آن بر اساس کتب بهداشتی مورد تائید، برای توانمندی و پیاده سازی آن در خانواده و حتی اطرافیان و محیط هایی چون روستاها تحت عنوان سفیران سلامت به پایگاه های سلامت در شهر و خانه های بهداشت در روستا معرفی نمایند.

رییس گروه آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان افزود: خودمراقبتی تاثیرگذارترین روش برای تامین سلامت افراد است و باید از همین امروز رفتارهای سالم را یادگرفته و عمل نماییم.


نظر شما :