ارتقاء خودمراقبتی، ارتقاء تندرستی و سلامت را در پی دارد

۰۷ آذر ۱۴۰۰ | ۱۰:۴۲ کد : ۲۲۰۶۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۳۲
رییس بیمارستان امیرکبیر اراک گفت: تلاش برای پیشگیری از ناتوانی و بیماری و رسیدن به خود مراقبتی، یک اصل مهم در حوزه سلامت است.
ارتقاء خودمراقبتی، ارتقاء تندرستی و سلامت را در پی دارد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر احسان رحیمی بیان کرد: خودمراقبتی مزایای فراوانی دارد که مهمترین آن تجدید انرژی است.

وی افزود: کاهش استرس در این روزهای پراسترس و هیجانی، ایجاد احساس شادی، تقویت احساس سلامت، افزایش اعتماد به نفس و شور و شوق زندگی از دیگر مزایا و محاسن خودمراقبتی است.

وی تاکید کرد: خودمراقبتی شامل ابعاد مختلفی چون جسمی، اجتماعی، معنوی و عاطفی و روانی است که همگی منجر به ارتقاء بهداشت که خود نیز موجب ارتقاء زندگی و تغییر سبک زندگی به سمت پیشرفت است.

دکتر رحیمی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین خودمراقبتی یکی از ارکان پیشرفت جوامع است و می توان با انجام کوچکترین کارها توسط اعضای جامعه، به جامعه ای مدرن و پیشرفته و البته سالم رسید.

رییس بیمارستان امیرکبیر اراک گفت: ما بدون مراقبت از خود، امکان کمک به دیگران را هم نداریم؛ اهمیت این موضوع به‌ویژه زمانی که همسر و فرزند داشته باشیم، دوچندان می‌شود.

وی در پایان افزود: عادت مؤثر خود مراقبتی که اکثر آنها بسیار سریع و کم هزینه هستند که مهمترین آنها می توان به نفس عمیق، داشتن تغذیه خوب، نوشیدن آب فراوان، خواب خود، مراجعه به پزشک، مصرف مکمل ها، پیاده روی کردن، رفتن به تعطیلات، وقت گذاشتن با کسانیکه دوست داریم و طبیعت گردی اشاره کرد.


نظر شما :