پرستاران، فرشتگان سپید پوش رحمت خداوند هستند

۱۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۱:۲۱ کد : ۲۲۱۵۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۳۳
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پرستاران با لباس های سفید خود، در مراکز درمانی همچون فرشتگان رحمت الهی ایفای نقش می کنند.
پرستاران، فرشتگان سپید پوش رحمت خداوند هستند

به گزارش وب دا مرکزی، حجت الاسلام علی حسن وند، ضمن تبریک ولادت حضرت زینب و روز پرستار گفت: در روزهای نفس گیر کرونایی و در مواقعی که از بیمارستان ها برای عیادت از بیماران مراجعه می شد، تشکر از کادر درمان و پرستاران همواره مورد تاکید آنان و همراهانشان بود.

وی، پرستاران سپید پوش را به فرشتگان آسمانی تشبیه کرد و گفت: پرستاران همواره ضمن درمان مشکلات جسمی، روح بیماران و دربندان را نیز علاوه بر خدمات و وظایف خود انجام می دادند و التیام بخش جسم و روح آنان می شدند.

وی تاکید کرد: پرستاران با خوش رویی و محبت اضافه بر شرح وظایفی که سازمان برای آنها تعریف کرده را انجام می دادند و همین امر باعث شد که مهر و محبت شان در دل مردم و جامعه بیش از پیش شود.

حجت الاسلام حسن وند در ادامه خاطرنشان کرد: کم نبودند تعداد پرستارانی که از بخش های غیر کرونایی درخواست اعزام و انتقال به بخش ها و مراکز کرونایی را داده بودند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقاوم معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: به راستی که نامگذاری این روز و همزمانی آن با ولادت حضرت زینب، در شان و جایگاه پرستاران است.

وی در ادامه همچنین به مسئله اهداء عضو اشاره کرد و گفت: طبق دین و نظر مراجع و به حکم اولی کسی حق شکافتن بدن میت و برداشتن عضو آن را ندارد اما به حکم ثانوی و طبق فتوای همه ی مراجع  و در طی شرایطی، می توان عضوی از اعضای میت را برای حفظ جان دیگری شکافت و پیوند زد.

وی یادآور شد: به اذعان همه مراجع برای حفظ جان یک مسلمان، اهداء عضو یک کار پسندیده و انسانی است و کافی است خود را جای بیمار و یا اطرافیان کسی از نقص عضو رنج می برد بگذاریم تا بازگشت سلامتی با عمل پیوند را درک کنیم.

حجت الاسلام حسن وند افزود: البته در مقابل برای خانواده اهدا کننده عضو، کار بسیار سخت و تصمیم شجاعانه و خداپسندانه ای است و قطعا هم برای متوفی و هم بازماندگان نزد خدا محفوظ خواهد بود.

وی در پایان اضافه کرد: این اقدام خیرخواهانه و نیک باید در جامعه تبلیغ و اشاعه یابد.


نظر شما :