بررسی نقاط قوت و ضعف در جلسه شورای دانشگاه

۱۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۳ کد : ۲۲۱۶۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۰۰
معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نقاط ضعف و قوت در جلسه شورای دانشگاه، شناسایی و بر روی توسعه همه جانبه تبادل نظر می شود.
بررسی نقاط قوت و ضعف در جلسه شورای دانشگاه

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر  سعید چنگیزی آشتیانی در حاشیه جلسه شورای دانشگاه بیان کرد: اسقلال گروه های زیست فناوری، طب اورژانس، جراحی اعصاب و نورولوژی در این جلسه به دلیل داشتن برنامه های تحصیلات تکمیلی و داشتن حداقل چهار متخصص پیمانی و یا رسمی در این گروه های آموزشی به تصویب رسید.

وی افزود: در ادامه گزارشی در خصوص نقاط قوت و ضعف چارت تشکیلاتی جدید دانشگاه به شورا ارائه شد که به اذعان اعضا این چارت ظرفیت های خوبی از جمله افزایش تعداد ردیف های اعضای هیات علمی از 255 به 466 ردیف را ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: در بسیاری از گروه ها مثل داخلی، اطفال، زنان و جراحی، گشایش های خوبی ایجاد شده که فرصت خوبی برای توسعه آتی دانشگاه فراهم می کند.

دکتر آشتیانی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین تفکیک چارت تشکیلاتی دانشکده دندانپزشکی، توانبخشی و تبدیل وضعیت شدن چارت تشکیلاتی آموزشکده پیراپزشکی به دانشکده پیراپزشکی بود.

وی یادآور شد: علاوه بر آن در چارت جدید، طبقه بندی اعضای هیات علمی به گروه هایی بر اساس تخصص و گروه آموزشی مربوطه انجام شده که باعث انسجام و همگرایی بیشتر گروه های آموزشی در دانشگاه خواهد شد.

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: همچنین از لحاظ اعتبار سنجی، وجود  چارت تشکیلاتی منسجم و گروه های آموزشی مستقل، از درجه اهمیت بالایی برای دانشگاه علوم پزشکی برخوردار است.

وی تاکید کرد: در ادامه گزارشی از روند بین المللی سازی دانشگاه علوم پزشکی اراک ارائه شد که به لطف خداوند از سال 98 تاکنون رشد قابل توجهی در تعداد و تنوع دانشجویان بین الملل ورودی صورت گرفته است.

دکتر آشتیانی گفت: در حال حاضر 70 دانشجوی بین الملل با ملیت های عراقی، افغانی، لبنانی، هندی و پاکستانی در دانشگاه علوم پزشکی اراک مشغول به تحصیل اند که جز امتیازات این دانشگاه محسوب می شود.

وی همچنین اخذ مجوز برای راه اندازی دانشکده داروسازی و ورود اطلاعات به سیستم رتبه بندی تایمز و کسب نتایج مثبت در سال آینده را از دیگر محور گزارشات این جلسه عنوان کرد.


( ۱ )

نظر شما :