آماده کردن محتوا برای درمان سکته های مغزی در منزل

۱۱ آذر ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۳ کد : ۲۲۱۷۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۷۵
رییس دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در حوزه توانبخشی، محتوایی را در قالب CD آماده و تحویل بیماران سکته مغزی در منزل می کنیم.
آماده کردن محتوا برای درمان سکته های مغزی در منزل

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر لیلا پورسعادت بیان کرد: امیدواریم این پکیج را تا اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده تحویل گروه نورولوژی در بیمارستان ولی عصر(عج) اراک بدهیم تا به بیمارانی که دچار سکته مغزی شده اند تحویل دهند.
وی افزود: خوشبختانه دانشکده توانبخشی اراک در یک سال اخیر توانسته به دستاوردهای زیادی در حوزه پژوهش و درمان برسد بطوریکه در زمینه درمان توانستیم با فعالسازی مجدد بخش هایی که تا حدودی زیادی غیرفعال بودند، تعداد زیادی بیمار را جذب و ارائه خدمت نماییم.
وی در ادامه افزود: در قسمت شنوایی شناسی با فعالسازی واحد سمعک از مراجعه مردم به شهر های دیگر خودداری کنیم.
وی تاکید کرد: گروه های شنوایی شناسی  در بیمارستان امیرالمومنین(ع) و کلینیک امام رضا(ع) حضور پیدا می کنند و کسانی را که نیاز به سمعک یا دستگاه الکتروفیزیولوژی یا تست تعادل دارند را به کیلینک باغچه بان ارجاع می دهند.
وی همچنین از راه اندازی گروه های گفتار درمانی در آینده نزدیک خبرداد و گفت: با آغاز به کار این گروه، بیمارانی که دچار اختلالات تکلمی می شوند مانند اختلال تکلمه بعد از سکته مغزی بتوانند از این خدمات استفاده کنند و اختلالات بوجود آمده در گفتار را رفع کنند.
دکتر پورسعادت در ادامه خاطرنشان کرد: مرکز فیزیوتراپی با تعرفه های دولتی حدودا ۵ ماه است که شروع به کار کرده است و خانم دکتر نراقی که دارای دکترای فیزیولوژی هستتند در آنجا حضور دارند و خدمات بسیار خوبی را ارائه می دهند و تمام همشریانی که نیاز به خدمات فیزیولوژی دارند می توانند مراجعه کنند.
وی افزود: در بخش پژوهش دانشکده توانبخشی جدا از طرح های غربالگری که در دست اجرا است در طرح نصر نیز سرکار خانم سرلک توانستند یک طرح بسیار خوب در کار درمانی با عنوان پژوهش در آموزش را داشته باشند که برای دانشجویان یک پکیج را آماده کرده اند که خود دانشجویان بتوانند از این پکیج ها استفاده کنند.
رییس دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در کاردرمانی روان بیمارستان امیرالمومنین(ع) فعال هستند و ارتباط بسیار خوبی با همکاران روانپزشک دارند، همچنین کلینیک های کار درمانی ما در بیمارستان ولی عصر(عج) و کلینیک باغچه بان فعال هستند.
دکتر پورسعادت افزود: خبر خوش دیگر این است که ما طرح غربالگری بیماران اوتیسم را به زودی شروع خواهیم کرد و معاونت بهداشتی دانشگاه سرکار خانم نظری همکاری بسیار خوبی با ما داشته اند.
وی توضیح داد: در این طرح غربالگری ما بیمارانی را که دچار اختلال هستند را شناسایی کرده و پروسه درمان و بازتوانی آنها را پیگیری میکنیم و کسانی را که دچار اختلال اوتیسم ثانویه هستند را به پزشک اطفال یا روانپزشک اطفال ارجاع می دهیم.
وی یادآور شد: یکی دیگر از طرح ها طرح غربالگری کم شنوایی در افراد مسن است.
وی تاکید کرد: ما این نوید را می دهیم که تا پایان سال این طرح های غربالگری را انجام دهیم.
دکتر پورسعادت در پایان خاطرنشان کرد: امکانات بسیار خوبی برای بازتوانایی اطفال در دانشکده توانبخشی وجود دارد و کودکانی که بیماری های خاص و اختلالات گفتاری و شنیداری دارند می توانند مراجعه کرده و از این خدمات با تعرفه های بسیار کم و دولتی استفاده کنند.


نظر شما :