کاهش ۳۰ درصدی سرپایی های کرونایی در شازند/ نقش بی بدیل پرستاران شازندی در ایام کرونا

۱۵ آذر ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۱ کد : ۲۲۲۴۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۳۸
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شازند گفت: نقش مجموعه پرستاری در منزل و مبارزه با ویروس کرونا مثال زدنی است و خوشبختانه ۳۰ درصد موارد سرپایی و ۲۲ درصد موارد بستری ناشی از کرونا در شهرستان شازند کاهش یافته است.
کاهش ۳۰ درصدی سرپایی های کرونایی در شازند/ نقش بی بدیل پرستاران شازندی در ایام کرونا

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر مرتضی واعظ با اشاره به آبی شدن وضعیت شهرستان شازند از نظر رنگ‌بندی‌های کرونایی و ضمن تبریک فرا رسیدن روز پرستار، بیان کرد: خوشبختانه در شهرستان شازند شاهد کاهش ۳۰ درصدی موارد سرپایی و ۲۲ درصدی موارد بستری در مرکز درمانی هستیم و تنها یک مورد بستری ناشی از کرونا در بیمارستان، بستری و در حال دریافت خدمات می باشد که در کنترل این شرایط پرستاران خدوم شهرستان نقش پررنگی داشتند و بسیار خوش درخشیدند.

وی ادامه داد: در طول اپیدمی کرونا در شهرستان شازند ۶ پرستار و ۲۲ بهیار و کمک بهیار در کنار سایر مدافعین سلامت خالصانه و بدون چشم داشت از هیچ کوششی دریغ نکردند که در این مسیر ۳ پرستار و ۱۲ ماما که در مراکز پرستاری فعال و در حال ارائه خدمت بودند به ویروس منحوس مبتلا شدند که هیچ کدام از سختی ها باعث نشد که پا پس بکشند، لذا جا دارد از زحمات یکایک آنها قدردانی و تشکر نمایم.

وی در ادامه ضمن اشاره به افزایش یک مورد فوتی نسبت به هفته گذشته از سایر همشهریان که تاکنون موفق به دریافت واکسن نشده اند، خواست که هر چه سریعتر با دریافت واکسن کرونا در ایجاد روحیه و نشاط کادرپرستاری شهرستان ایفای نقش کنند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان شازند در پایان ضمن اشاره به واکسیناسیون ۹۴ درصدی دانش آموزان شازندی، خاطر نشان کرد: از ابتدای شروع طرح واکسیناسیون عمومی تا کنون ۹۵ درصد از جمعیت واجد شرایط شهرستان دُز اول، ۸۸ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند و ۵۰۰۰ نفر از واجدین شرایط با دریافت دُز سوم علیه ویروس منحوس واکسینه شده اند.


نظر شما :