معارفه سرپرست مرکز آموزشی و درمانی آیت الله طالقانی اراک

۱۵ آذر ۱۴۰۰ | ۱۳:۵۲ کد : ۲۲۲۸۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۴۷۰
طی مراسمی سرپرست جدید مرکز آموزشی و درمانی آیت الله طالقانی اراک معرفی شد.
معارفه سرپرست مرکز آموزشی و درمانی آیت الله طالقانی اراک

به گزارش وب دا مرکزی، در این مراسم از زحمات دکتر مریم مکتبی تقدیر و دکتر اکبر زمانی به عنوان سرپرست بیمارستان آیت الله طالقانی اراک معرفی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این مراسم گفت: مدیریت بیمارستان آیت الله طالقانی اراک به دلیل توقع و درخواست های متناوب از طرف مردم، مسئولین دانشگاهی، دانشجویان و رزیدنت ها بسیار حساس و البته مهم و ارزشمند است.

دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: به دلیل تربیت متخصصین حوزه زنان و اعزام آنان به اقصی نقاط استان و حتی کشور و وجود هیات علمی قوی در این مرکز، انتظار می رود برای بهبود و ارتقاء کیفی خدمات ارائه شده توسط این مرکز برنامه ریزی و انجام گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این مرکز درمانی، تنها مرکز درمانی زنان است که باید مطالبات یک استان را پاسخ دهد، برای تیم مدیریتی جدید آرزوی موفقیت کرد و گفت: برای رسیدن به نتیجه مطلوب حمایت های لازم را انجام می دهیم.

وی در پایان یادآور شد: علاوه بر شیوع کرونا، کمبود پزشک متخصص زنان روزهای سختی را برای حوزه درمان در این زمینه فراهم کرد که خوشبختانه با مدیریت خوب دکتر مکتبی علاوه بر مدیریت این چالش ها، به بحث هایی چون توسعه ای و آموزش نیز خوب پرداخته شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: قبول مسئولیت در دوران فعلی که مشکلات زیادی بر سر راه مدیریت وجود دارد، نوعی ایثار است.

دکتر بهمن صادقی سده افزود: انتظار داریم مدیران دانشگاه علوم پزشکی از جمله مراکز درمانی علاوه بر جزیره ای عمل نکردن، برای مجموعه تحت مدیریت خود برنامه های کوتاه و بلند مدت داشته باشند.

وی یادآور شد: بیمارستان آیت الله طالقانی از لحاظ ظرفیت و تعداد تخت یکی از کوچکترین مراکز درمانی تحت پوشش است، اما به دلیل سر و کار داشتن با مادران، نوزادان و شیرخوارگان و سلامت آنها بسیار حساس و باارزش است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اراک هم گفت: بیمارستان آیت الله طالقانی یکی از خوش نام ترین بیمارستان های اراک و استان مرکزی است و امیدواریم مدیریت جدید این خوش نامی را همچنان حفظ کند.

دکتر سعید رضا سلطانی افزود: امیدواریم با افتتاح بیمارستان زنان در سال آتی، ضمن ارتقاء و بهبود کیفیت خدمات ارائه شده به جامعه زنان و گروه هدف، تعداد تخت های بیمارستانی نیز افزایش یابد.

دکتر مکتبی رییس سابق بیمارستان آیت الله طالقانی نیز با اشاره به اینکه در طی یک سال و نیم مدیریت سعی شد در مواردی نظیر نظم دادن به کمیته های بیمارستانی، تقویت نقاط قوت مدیریت قبلی و پوشش نقاط ضعف برای جبران، اقداماتی نظیر راه اندازی مگا آی سی یو که نقش زیادی در بهبود روند پذیرش و بستری و کاهش چشمگیر در شاخص مرگ و میر داشته و همچنین افزایش 2 برابری متوسط درآمد بیمارستانی، به روز  کردن تاسیسات، تجهیزات و دستگاه های آزمایشگاهی و راه اندازی شیفت عصر سونوگرافی نیز در دستور کار قرار گرفته و انجام شده است.

وی یادآور شد: 2 هزار  مادر پرخطر از ابتدای سال تاکنون پوشش داده شده اند.

دکتر اکبر زمانی سرپرست جدید بیمارستان آیت الله طالقانی هم ضمن تشکر از مسئولین دانشگاه برای اطمینان و اعتماد برای تصدی این پست از همکاران باسابقه و قبلی خواست تا تجاربشان را برای پیشبرد اهداف و توسعه هر چه بیشتر این مرکز درمانی به اشتراک بگذارند.


( ۶ )

نظر شما :