همپوشانی کرونا و سایر بیماری های تنفسی در کمیجان/ پرستاران کمیجانی آسایش و سلامتی خود را در طبق اخلاص گذاشتند

۱۷ آذر ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۶ کد : ۲۲۳۵۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۰۵
همپوشانی کرونا و سایر بیماری های تنفسی در کمیجان/ پرستاران کمیجانی آسایش و سلامتی خود را در طبق اخلاص گذاشتند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر نبی الله بابایی ضمن تبریک فرا رسیدن روز پرستار خدمت کلیه تلاشگران و ایثارگران این عرصه در بیمارستان کمیجان و همچنین استان مرکزی، بیان کرد: شیوع بیماری های عفونی ویروسی از جمله ویروس آنفلوآنزا در فصل سرما و در شرایطی که ویروس کرونا نیز همچنان جولان می دهد، در هر تجمعی می تواند افراد را مبتلا کند لذا در این شرایط خاص و حساس بهترین راه ممکن و اخلاق مدارانه ترین رفتار در راستای همیاری با مدافعین سلامت علی الخصوص پرستاران ایثارگر، رعایت موازین بهداشتی است.

وی ادامه داد: از ابتدای شروع اپیدمی کرونا، سپیدپوشان کمیجانی از سلامت، آسایش و آرامش خود و خانواده هایشان مایه گذاشتند و با وجود سختی ها و گذراندن شیفت های همکاران مبتلا به کرونا، همچون کوهی استوار در مقابل کرونا، سینه سپر کردند، بی‌ آنکه لحظه‌ای از شکایت دم برآورند که این مهم جای تقدیر و تشکر دارد.

وی خاطرنشان کرد: ۲۶ کادر پرستار شهرستان کمیجان با حداقل امکانات، پرتوان و استوار خدمت کردند و اگر این سپیدپوشان ایثارگر نبودند، بی شک شرایط سخت و فاجعه باری را تجربه می کردیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان شهرستان کمیجان بستری و در حال گذراندن مراحل درمان خود هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: با بازگشایی مدارس رعایت جدی دستورالعمل های بهداشتی یک امر ضروری و الزامی می باشد که در این راستا طی بازدید به عمل آمده از یکی از مدارس واقع در شهرستان کمیجان به همراه رئیس آموزش و پرورش، فرماندار و همکاران بهداشت مدارس شاهد وضعیت مطلوب و بهداشتی در مدارس بودیم.

رییس مرکز بهداشت شهرستان کمیجان در پایان اضافه کرد: با توجه به اهمیت واکسیناسیون در کنترل بیماری کرونا، زیرساخت های لازم جهت واکسینه شدن گروه های هدف اندیشیده شده که در این راستا ۸۴ درصد از واجدین شرایط کمیجانی دُز اول و ۷۰ درصد هر دو دُز واکسن خود را دریافت کرده اند و حدود ۲ درصد با دریافت سه دُز واکسن کرونا علیه ویروس منحوس واکسینه شده اند.

گفتنی است که از ابتدای شروع طرح واکسیناسیون نوجوانان ۱۸_۱۲ ساله تا کنون ۹۱/۵ درصد از این گروه سنی در شهرستان کمیجان دُز اول و ۷۰ درصد هر دو دُز واکسن خود را دریافت کرده اند.


( ۱ )

نظر شما :