ابتلای ۱۵ پرستار خنداب به کرونا در دوران کرونا

۱۷ آذر ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۲ کد : ۲۲۳۶۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۲۹
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنداب گفت: از ابتدای شیوع کرونا پرستاران جانانه و بدون هیچ چشم داشتی در مقابل کرونا ایستادگی کردند.
ابتلای ۱۵ پرستار خنداب به کرونا در دوران کرونا

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر زهرا اسدی بیان کرد: در سالروز ولادت با سعادت تجسم ایثار حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار، تلاشگری و سخت کوشی تمام فعالان عرصه سلامت به ویژه پرستاران بزرگوار را گرامی می داریم و دست یکایک این فرشتگان را به گرمی میفشاریم.

وی افزود: بی تردید پرستار واژه ای به گستره مهربانی، عطوفت و مظهر پایبندی به خصایص والای انسانی است که در شرایط سخت و طاقت فرسا با آرامشی وصف ناپذیر، روح امید و زندگی را به بیماران می بخشد.

وی تاکید کرد: پرستاران شهرستان خنداب نیز همچو پرستاران سایر شهرستان های استان و کشور یک الگوی شجاعت،  ایثار، انسان مداری و نوع دوستی هستند و همگی این عزیزان به ویژه خانم های پرستار با وجود شرایط سخت و تمام خستگی ها به خدمات رسانی خالصانه خود ادامه می دهند.

دکتر اسدی گفت: اگرچه خود این عزیزان و همچنین خانواده‌ هایشان، به دلیل ارتباط نزدیک با افراد مبتلا در معرض خطر بودند اما باز هم در سنگر ماندند و صحنه را خالی نکرده و با علاقه و عشق و با تمام وجود ارائه خدمت کردند.

سرپرست شیکه بهداشت و درمان شهرستان خنداب در ادامه خاطرنشان کرد: پرستاران خدوم و تلاشگر شهرستان خنداب در این دوره بحرانی و با وجود همه کاستی ها و مشکلات، از هیچ تلاشی برای نجات بیماران و خدمت به آنها دریغ نکردند و متاسفانه در این دوران شاهد ابتلای ۱۵ نفر از این ایثارگران بودیم، اما هیچ چیز مانع ایستادگی آنها نشد و نخواهد شد.

وی همچنین یادآور شد: خوشبختانه شهرستان خنداب در آخرین رنگ بندی اعلام شده در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفته و در چند روز اخیر شاهد کاهش در آمار سرپایی های ناشی از کرونا هستیم و تنها یک مورد مبتلای قطعی در بیمارستان شهرستان بستری و در حال دریافت خدمت می باشد.

وی همچنین ضمن اشاره به اینکه ۹۴ درصد از نوجوانان ۱۸_۱۲ ساله واکسینه شده اند، گفت: به صورت کلی ۹۱ درصد از جمعیت گروه هدف شهرستان خنداب  نوبت اول، ۷۶ درصد نوبت دوم و ۱۳ درصد نیز نوبت سوم واکسن خود را دریافت کرده اند.

دکتر اسدی از باقی همشهریان  خواست هر چه سریعتر با دریافت واکسن خود، باری را از روی دوش پرستاران و مدافعین سلامت بردارند.

وی ضمن تبریک مجدد روز پرستار و ولادت حضرت زینب تاکید کرد: خرسندم که جامعه قدر پرستاران را چنان که حق آنها است، به گونه ای شناخته که دیگر فراموش نمی کند و فداکاری آنان را چنان به بزرگی دیده است که هرگز از مقابل چشمان پاک نمی شود.


نظر شما :