ضریب پرستار به تخت در استان افزایش یافته است

۱۹ آذر ۱۴۰۰ | ۰۸:۵۰ کد : ۲۲۴۰۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۵۴
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نسبت به شاخص استاندارد کشوری در خصوص ضریب پرستار به تخت هنوز فاصله داریم.
ضریب پرستار به تخت در استان افزایش یافته است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در مراسم تجلیل از پرستاران که به مناسبت هفته پرستار در مصلی بیت المقدس اراک برگزار شد، بیان کرد: تعداد پرستاران استان مرکزی نسبت به تخت بستری مراکز درمانی، هفت دهم بود که با جذب پرستار در سال گذشته به ۹ دهم رسیده است.
وی افزود: هنوز با شاخص استاندارد یک و ۲ دهم پرستار به‌ازای هر تخت بستری فاصله است.
وی تاکید کرد: زحمات بی‌دریغ کادر درمان در دوران کرونا در تاریخ بهداشت استان ثبت شده است و ماندگار خواهد بود.
دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: مردم و مسئولان قدردان زحمات پرستاران و کادر درمان در زمان شیوع کرونا هستند و هیچ تلاشی از آنان در نظر مردم مغفول نمانده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: حمایت‌های معنوی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در حوزه بهداشت و درمان در استان مرکزی موجب شد تا دانشگاه علوم پزشکی اراک رتبه برتر کشوری را کسب کند.
وی همچنین ضمن تبریک مجدد روز و هفته پرستار افزود: پرستاران استان با وجود پرداخت نشدن اضافه کار و کارانه در زمان شیوع کرونا از هیچ خدمتی کوتاهی نداشتند و این نشانگر بلوغ شخصیتی و تعهد این قشر زحمتکش است.
وی یادآور شد: ایمیلی از دانشگاه سوریه به دانشگاه علوم پزشکی اراک ارسال شده است و تفاهمنامه‌ای با دانشگاه دمشق برای گسترش مراودات بهداشتی در جریان است.
دکتر جمالیان در پایان پذیرش ۱۴ دانشجو جدید بین‌المللی برای تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی اراک و اشتغال به تحصیل  ۷۰ دانشجو خارجی در حال حاضر در این دانشگاه و تاکید بر بین المللی شدن دانشگاه علوم پزشکی اراک اشاره کرد و گفت: این دانشجویان در رشته‌های پزشکی، پرستاری، اتاق عمل و دندانپزشکی به اراک آمده‌اند.


( ۲ )

نظر شما :