پیام تبریک رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار

۱۹ آذر ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰ کد : ۲۲۴۰۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۹۳
دکتر سید محمد جمالیان گفت: تقارن مبارک روز پرستار و ولادت حضرت زینب کبری (س) در تقویم میهن عزیزمان افتخاری جزیل برای پرستاران والامنش محسوب می گردد و فرصتی است بس مغتنم از برای سپاس داری و سپاسگزاری از زحمات و تلاشها و ایثار پرستاران، در برابر مساعی رفیع و کوشش های شایگانی که به نیت تقرب به آستان مقدس حضرت حق و در رسیدن به کمال و فضیلت انجام می گردد.
پیام تبریک رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار

به گزارش وب دا مرکزی، متن این پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

اللهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ عَلى مَرَدِّ نَوازِلِ الْبَلاءِ وَ مُلِمّاتِ الضَّرَّآءِ وَ کَشْفِ نَوائِبِ اللأواءِ وَ تَوالى سُبُوغِ النَّعْمآءِ

روز پرستار تجلیل از یک قشر نیست بلکه روز تجلیل از کرامت سپید پوشانی است که انسانیت را درسنگ صبور بودن و التیام بخشیدن به همنوعان می بیند، تراوش زندگی از دست های شان می ریزد و ضرب آهنگ قدم های آنها، امید را به رگ های حیات جاری می سازد و نقاشی لبخند را بر بوم درد می نگارند.
گل واژه‌های مهربانی و ایثار در دستان این مهربانان شکفته می‌شوند، چرا که آنان تابشی پر فروغ از کمال انسانی و نمونه‌ای بی نظیر از ترجمان عشق اند و پرستاران سرچشمه جوشان مهر و عطوفتند که کلام مهر آفرینشان گرمای درد را به خنکای عشق و مهربانی تبدیل می کند، همانان که رنج توان فرسای بیماران را با تبسم خویش می کاهند.
به راستی میتوان گفت اگر خورشید ایمان گرمابخش دل پرستار باشد ، اگر عاطفه پرستار از سرچشمه عاطفه زینبی جاری شود ، اگر جویبار رحمت و ایثار پرستار به چشمه تقوای الهی متصل باشد ؛ پرستاری، بالی خواهد بود برای پرواز در آسمان رضایت آستان الهی.
آرمان که ایثار باشد ؛ حتی اگر انسان جنگی را نیز ندیده باشد جلوه‌های ایثار و فداکاری را تکرار خواهد کرد و در طوفانی ترین ایام، در بحران پاندمی ویروس کرونا قرعه به نام گروهی از عاشقان است که در هشت سال دفاع مقدس نیز با دستان خود جان فرزندان این مرز و بوم را نجات می‌دادند.
تلاشی که امروز کادر بهداشتی و درمانی و پرستاری بیمارستان‌های کشورمان در مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا می‌کنند، تداعی‌کننده تلاش‌های شبانه‌روزی جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس است و قابل تقدیر و تشکر است.
اینجانب ولادت حضرت زینب (س) را که لطافتش یاس را، عظمتش کوه‌های استوار را، پاکی‌اش آیینه را و زلال بودنش آب هزار چشمه روان را به یاد می‌آورد و بزرگداشت روز سفیران سلامت، باغبان گل های پژمُرده، دادرسین درد‌های پریشانی‌ و شاخه های شکسته، روز پرستار، را خدمت تمامی اساتید گرانقدر ، اعضای محترم هیئت علمی، پرستاران و دانشجویان گرامی دانشگاه علوم پزشکی اراک و استان مرکزی تبریک و تهنیت عرض نموده و از آستان حضرت احدیت برای تمام تلاشگران این عرصه، آرزوی توفیق، سربلندی و سعادت دارم. امیدواریم ستاره‌ زندگی و آفتاب مهرتان پیوسته ایام بر دل بیماران بتابد و همواره دعای بیماران بدرقه راه شما ارجمندان باشد.

دکتر سید محمد جمالیان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک


( ۱ )

نظر شما :