پیگیری مطالبه های جامعه پرستاری از اولویت های درمان است

۲۰ آذر ۱۴۰۰ | ۰۹:۱۷ کد : ۲۲۴۱۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۷۷
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مسائل معیشتی و اقتصادی پرستاران یکی از مسائل مهمی است که باید به آن پرداخت.
پیگیری مطالبه های جامعه پرستاری از اولویت های درمان است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر صادقی سده بیان کرد: یکی از قدیمی ترین مطالبات پرستاران و جامعه پرستاری نظام تعرفه گذاری خدمات پرستاری است که از سال 1383 کلید خورده، اما تاکنون هنوز بطور کامل اجرایی نشده است.

وی افزود: یکی از دغدغه های اصلی پرستاران همین نظام تعرفه گذاری خدمات پرستاری است که اگر اجرایی شود می تواند راهگشای سایر مشکلات و مطالبات نیز باشد، ولی متاسفانه تاکنون به علت مشکلات مالی این تعرفه گذاری اجرایی نشده است.

وی تاکید کرد: پرستاری شغل محبوبی است، اما میزان توجهات به این شغل زیاد نیست و لازم است حداقل به خاطر این دو سال کرونایی و تلاش های بی دریغ کادر درمان به این قشر توجه خاصی بشود و مطالبات به حق آنها پیگیری و اجرا شود.

دکتر صادقی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مطالبات به حق پرستاران مبحث ارتقا شغلی و بهره وری است که سال گذشته در دانشگاه علوم پزشکی اراک اجرا شده، اما متاسفانه در بخش های غیردولتی و خصوصی بطور کامل یا بخش هایی از آن اجرا نشده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طبق این قانون هر فرد استخدام شده ای باید در هفته 44 ساعت، ساعت کاری داشته باشد و شیفت های شب و روزهای تعطیل باید با ضریب 1.5 محاسبه و شیفت های عصر با یک ضریب 1.2 محاسبه گردد.

وی در پایان یادآور شد: پرستاری تنها یک حرفه نیست پرستاری شغلی است که از ارزش اجتماعی والایی برخوردار است.


نظر شما :