میزان پرستار مرد به زن در استان ۱ به ۵ است

۲۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰ کد : ۲۲۴۳۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۳۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تعداد پرستار مرد به زن در استان، یک به پنج است که ممکن است در برخی موارد مشکل زا باشد.
میزان پرستار مرد به زن در استان ۱ به ۵ است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در خطبه های پیش از نماز جمعه اراک، بیان کرد: تعداد کم آقایان پرستار نسبت به زنان، ممکن است در برخی موارد و مراکز درمانی، ارائه خدمات را دچار مشکل کند.

وی، از دانش آموزان و آینده سازان عزیز این خاک و بوم خواست، اگر قصد تحصیل در یک رشته خوب و مطمئن را دارند، رشته مقدس پرستاری را انتخاب نمایند.

وی افزود: در اوج شیوع ویروس کرونا پرستاران با پیروی از حضرت زینب (س) با شرایطی استثنایی دست شکسته، سرم به دست و حتی در روزهای آخر بارداری خود در محل کار حضور داشتند و با وجود کلیه فشارهای کاری و کمبودها به خدمت رسانی خود جامه عمل پوشاندند.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: در سال گذشته شاهد یک کمبود بسیار جدی در نیروهای پرستاری بودیم که با جذب ۳۰۰ نفر در این عرصه توانستیم کمی از این کمبود را بهبود ببخشیم و در این دوران، پرستاران علیرغم کمبود شدید، با روحیه جهادی و ایثارگرانه خدمتگزاری کردند و اجازه ندادند که مردم استان مرکزی این کمبود را حس کنند و حتی یک نفر از خدمات درمانی به دلیل کمبود پرستار محروم بماند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پرستاران همواره و به خصوص در ۲۲ ماه اخیر شیوع ویروس کرونا سنگ تمام گذاشتند و صحنه هایی را خلق کردند که همیشه در ذهن و تاریخ این مرز و بوم ماندگار خواهد ماند که بنده به نوبه خود از خدمات جهادی و ایثارگرانه این سپیدپوشان رحمت الهی تقدیر و تشکر می‌نمایم.

وی، همچنین نصب دستگاه شتاب دهنده خطی versa  HD در بیمارستان آیت الله خوانساری اراک با ارز دولتی و با هزینه ای بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان با هدف درمان بیماران سرطانی، نصب دستگاه آنژیو گرافی در بیمارستان امیرالمومنین اراک، آغاز فعالیت تیم جراحی قلبی از ماه گذشته در بیمارستان امیرالمومنین اراک و انجام  بیش از ۴۰ عمل جراحی قلب توسط این متیم در مدت زمان کوتاه ، راه اندازی بیش از ۴۰ تخت مراقبت ویژه در شهرستان اراک، اختصاص دستگاه ونتیلاتور به کلیه شهرستان های استان ، راه اندازی دستگاه سی تی اسکن در شهرستان دلیجان، تجهیز بیمارستان امیرکبیر اراک به مرکز تصویر برداری با دستگاه های به روز ام آر آی، سی تی اسکن و سونوگرافی و ارایه خدمات تصویر برداری با تعرفه دولتی، افتتاح کلینیک دندانپزشکی و توانبخشی در خیابان قیام، راه اندازی ۱۰۹ یونیت دندانپزشکی و ارایه خدمت توسط متخصصین دندانپزشکی، ارایه خدمات فززیوترتپی،کاردرمانی، گفتاردرمانی با تعرفه دولتی برای اولین بار در خیابان هپکو اراک،و پیگیری  پروژه های عمرانی مانند کلاس های آموزشی، خوابگاه و اورژانس های پیش بیمارستانی از جمله مهمترین اقدامات توسعه ای دانشگاه علوم پزشکی اراک در کنار مبارزه و کنترل بیماری کرونا بوده است.

او افزود : شروع فعالیت نیروهای فوق تخصص بسیار مجرب در استان،  استقرار جراح فوق تخصص اطفال برای اولین بار در بیمارستان امیرکبیر اراک و عدم نیاز سفر درمانی کودکان به شهرستان های تهران، اصفهان و کاشان جهت انجام اعمال جراحی یکی دیگر از پیشرفت های چشمگیر و درخشنده می باشد همچنین با حضور یک فوق تخصص جراحی عروق، در ارایه خدمت به بیماران ترومایی  و یا حوادث ترافیکی که دچار آسیب های عروقی شده به استقلال رسیدیم و دیگر نیازی نیست که این گروه از بیماران جهت دریافت خدمت به خارج از استان سفر کنند.

دکتر جمالیان گفت : در سال جاری ۹ فوق تخصص مجرب و با تجربه دیگر به چرخه آموزشی و درمانی اضافه شده که بی شک باعث ارتقا کیفیت خدمات درمانی میشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان به پروژه بیمارستان ولیعصر اشاره کرد و گفت : بیمارستان حصرت ولیعصر (عج) یکی از بزرگترین مطالبه های مردم استان مرکزی می باشد و براساس جلسه مجمع نمایندگان و استاندار استان مرکزی با  آیت الله رئیسی رئیس جمهور محترم، دستورات بسیار خوب و موثری جهت پیشبرد پروژه ارایه شد و ان شالله درصورت تامین بودجه بر اساس دستورات وارده، تا پایان شهرویر ماه ۱۴۰۱ شاهد بهره برداری این مرکز درمانی باشیم.


( ۳ )

نظر شما :