دفتر شورای هماهنگی دفاتر سلامت دستگاه های اجرایی تشکیل شد

۲۱ آذر ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰ کد : ۲۲۴۸۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۵۱
جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در امور اجتماعی گفت: تامین سلامت را به تنهایی نمی توان برعهده گرفت و همه باید در آن دخیل باشند و مشارکت نمایند.
دفتر شورای هماهنگی دفاتر سلامت دستگاه های اجرایی تشکیل شد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر ریتا ظهیری بیان کرد: سلامت متاثر از مولفه های اجتماعی است که در تمامی ادارات و آحاد جامعه مدیریت می شود.

وی افزود: در بهترین شرایط اگر همه منابع در اختیار متولیان حوزه سلامت قرار گیرد، قادر به تامین 20 درصد سلامت مردم هستند و مابقی آن با تفکر اجتماعی شدن سلامت و اینکه همه باید در این حوزه مسئولیت پذیر بوده و به ایفای نقش بپردازند، امکان پذیر خواهد بود.

مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در امور جوانان همچنین خاطرنشان کرد: جزء استان هایی هستیم که اقدامات خوب و به هنگامی انجام داده ایم و ضمن تشکیل این دفتر، 20 دستگاه اجرایی که بیشترین تاثیر را در ارتقاء، حفظ و تامین سلامت آحاد جامعه دارند را در فاز اول این پروژه شناسایی و دست همکاری به سویشان دراز کرده ایم و امیدواریم به نتایج خوبی  برسیم.

وی تاکید کرد: اداراتی چون ورزش و جوانان، صنعت، معدن و تجارت، محیط زیست، دامپزشکی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری، صدا و سیما، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و آب و فاضلاب، دادگستری و غیره همگی بر اساس تصویب کارگروه فرهنگی، اجتماعی و سلامت استان که با ریاست استانداران محترم تشکیل می شود عضو دفتر سلامت بوده و یکی از مدیران و معاونین این ادارات به عنوان رابط سلامت، حافظ سلامت مردم در حوزه های خدمتی خود هستند و از این به بعد هر برنامه، تصمیم و اموری که در این ادرات نامبرده انجام می شود از نظر سلامت به تایید نمایندگان که اعضای خود آن اداره نیز است، خواهد رسید.

دکتر ظهیری یادآور شد: با توجه به اینکه محلات و کوچه ها، فرصت ها و تهدیدها و اقتضاعات متفاوتی دارند و نقش زیادی را در سلامت مردم ایفا می کنند به فکر تشکیل کانون های سلامت محله افتاده و در حال حاضر، 53 کانون سلامت محله در سطح دانشگاه علوم پزشکی اراک فعال است .

وی افزود: در این کانون ها از بزرگان هر محله عضو گیری شده تا با کمک و مشورت آنان،مشکلات هر محله شناسایی و با رویکرد سلامت و با نگاه به 4 رویکرد سلامت جسمانی، روانی، معنوی و اجتماعی پیگیری و به نتیجه برسد.

دکتر ظهیری گفت: در حال حاضر بیش از 3 هزار نفر در این کانون ها مشغول فعالیت اند و  با توجه به وسعت و پراکندگی استان و شهرستان های آن، این تعداد کانون سلامت محله تنها نیمی از نیاز ها را پاسخ داده و برای دریافت کامل خدمات باید ضمن پای کار آمدن بقیه دستگاه ها، تعداد این کانون ها نیز افزایش یابد که خوشبختانه با تغییر نگاه مسئولین، گام های موثری در این زمینه برداشته شده است.


نظر شما :