نظرات و پیشنهادات مترون ها،می تواند سازنده و تاثیرگذار باشد

۲۲ آذر ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۱ کد : ۲۲۵۲۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۵۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مترون ها در کنار بیان نقطه نظرات، برای توسعه و پیشرفت کار، پیشنهاد هم بدهند.
نظرات و پیشنهادات مترون ها،می تواند سازنده و تاثیرگذار باشد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جمع مترون بیمارستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک از آنها خواست در کنار بیان انتقادات و پیشنهادات خود، نقطه نظراتی که فکر می کنند در صورت اجرایی شدن، کمک زیادی به  مرکز درمانی خود و مجموعه می کند، مطرح نمایند.

وی افزود: احتمال دارد در یکی از این طرح های پیشنهادی، طرح در استان و یا حتی در سطح کشور مورد موافقت قرار گرفته و استقبال و اجرایی شود.

وی تاکید کرد: در همین راستا به روسای شبکه ها و بیمارستان ها تاکید شده، حتما در تصمیم گیری های خود، مترون را نیز دخالت دهند و نظر آنها را نیز جویا شوند که مطئمنا تاثیرگذار خواهد بود.

دکتر جمالیان در ادامه با اشاره به اینکه شرایط مدیریتی در این روزها بسیار سخت است، خاطرنشان کرد: مهمترین دلیل آن به کاهش انگیزه که عمدتا دلایل مالی و اقتصادی دارد بازمی گردد که مترون ها در کنار رئیس و مدیر یمارستان ها باید این مسئله را مدیریت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پاسخ به این سوال که مهارت نیروهای جدیدالورود کم است، گفت: نیروهای جدید در بدو ورود به خصوص در شهرستان ها می بایست تحت آموزش های مجدد و دوره های آموزشی توسط افراد باتجربه تر قرار گیرند و این موضوع تنها مربوط به پرستاری نیست و باید در اکثر حوزه ها این مهم رعایت شود.

وی افزود: بومی گزینی و به خدمت گرفتن افراد بومی در موطن خود یکی دیگر از راهکارهایی است که به ماندگاری افراد و نیروها کمک می کند و راهکاری است برای حل معضل کمبود نیرو در برخی شهرستان ها و مناطق محروم.

وی تاکید کرد: خالی ماندن صندلی های تخصص و فوق تخصص در آزمون ها و عدم استقبال پزشکان، مشکلات مالی و مهاجرت بسیاری از کادر درمان به خصوص پزشکان به کشور های دیگر به خصوص حوزه ی خلیج فارس  از دیگر مشکلات پیش روی است که باید برای آنها چاره ای اندیشیده شود چراکه در صورت تداوم آن، مشکلات عدیده ای در آینده گریبان گیر حوزه سلامت خواهد شد.

گفتنی است در پایان این مراسم مترون ها، به بیان برخی مشکلات پرداختند که رئیس و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک قول پیگیری و حل بسیاری از آنها را دادند.


( ۳ )

نظر شما :