ابتلای یک سوم جمعیت به فشار خون بالا

۲۲ آذر ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۷ کد : ۲۲۵۲۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۷۷
یک متخصص داخلی و فوق تخصص کلیه و فشار خون و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: براساس آخرین برآوردهای انجام شده، حدود یک سوم افراد، مبتلا به بیماری فشار خون بالا خواهند شد.
ابتلای یک سوم جمعیت به فشار خون بالا

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر ناصر سعیدی بیان کرد: در حال حاضر بیماری فشار خون بالا یکی از بیماری های شایع در جوامع متمدن محسوب می شود و آگاه سازی مردم نقش بسیار مهمی در کنترل آن خواهد داشت.

وی با اشاره به شیوع فشار خون بالا در جمعیت بالای ۳۰ سال، ادامه داد: بیماری فشار خون بالا در خانم ها بیشتر پس از سن یائسگی شایع می باشد.

وی تاکید کرد: تنها راه قطعی جهت اطلاع از وضعیت فشار خون، غربالگری و کنترل مداوم آن است چرا که بیشتر بیماران مبتلا، فاقد علائم هستند.

وی تاکید کرد: متاسفانه در بیشتر اوقات فشار خون بالا هیچ علامت و نشانه ای از خود نشان نمی دهد و اکثر عوامل آن ناشناخته می باشد که این مهم به نام فشار خون اولیه شناخته میشود اما از ریسک فاکتور های آن  می توان به دیابت، استرس، عدم تحرک و فعالیت بدنی، آلودگی هوا، رژیم غذایی نامناسب، مصرف زیاد نمک و فست فود، بیماری های تیروئیدی، پاراتیروئیدی، کلیوی و غیره اشاره کرد.

وی در پایان توصیه کرد: داشتن زندگی سالم و پرتحرک و همچنین رژیم غذایی مناسب یکی از مهمترین راه کارهای پیشگیری از بیماری فشار خون بالا است لذا لازم است مصرف حبوبات،  سبزیجات و میوه جات، پیاده روی به مدت ۳۰ دقیقه در روز، در دستور کار قرار گیرد و مردم می بایست حتی الامکان از حضور در هوا آلوده و شرایط استرس زا اجتناب نمایند و در صودت امکان در محیط هایی که دارای فضای سبز بیشتری هستند، زندگی کنند.


( ۳ )

نظر شما :