اپیدمی کرونا، مانع پژوهش اعضای هیات علمی دانشگاه نشد

۲۷ آذر ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۹ کد : ۲۲۵۸۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۶۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر از عملکرد شایسته اعضای هیات علمی دانشگاه در حوزه تحقیقات و پژوهش به ویژه در دوران کرونا تقدیر و تشکر کرد.
اپیدمی کرونا، مانع پژوهش اعضای هیات علمی دانشگاه نشد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در مراسم تجلیل از ‌پژوهشگران برتر استان مرکزی، با حضور دکتر منظمی ضمن بزرگداشت این روز و عرض تبریک و تهنیت خدمت تلاشگران این عرصه، بیان کرد: از دیرباز پژوهشگران با پژوهش در زمینه های مختلف بر کوله بار دانش بشری افزوده اند و موجبات پیشرفت و ترقی را فراهم کرده اند که در این راستا از ابتدای شیوع اپیدمی کرونا شاهد تلاش و زحمات اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک در حوزه پژوهش و تحقیقات و به تبع آن ارتقا دانشگاه در شاخص های مختلف بوده ایم و این اپیدمی منحوس نتوانست باعث غفلت پژوهشگران دانشگاه شود.

وی تاکید کرد: بی تردید تحقیقات دانشگاه می بایست در راستای رفع چالش ها و معضلات منطقه و کشور باشد و با توجه به اینکه مرجعیت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک آلودگی هوا است، اقدامات خوب و موثری تاکنون توسط عوامل مربوطه در این زمینه انجام شده و امیدواریم که بتوان با یک خروجی مفید، راه حل های موثری به مسئولین و سیاست گذاران ارایه داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: لازم است که انتشار هر خبری با پایه و اساس علمی صورت بگیرد چرا که انتشار اخبار نادرست و بدون تحقیق و اساس علمی تنها باعث نگرانی و استرس مردم استان می شود.

وی اظهار کرد: تمام سعی مان این است که نه تنها در بحث آلاینده ها بلکه سایر موارد نیز تمامی مشکلات و موانع جمع بندی شده و توسط معاونت پژوهشی دانشگاه به ریاست دانشکده های مربوطه منتقل شود تا اقدامات هر حوزه براساس ریشه یابی مشکلات و نوع نیازهای موجود برنامه ریزی شود و فعالیت ها در راستای رفع آن سوق داده شوند.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات اعضای هیات علمی در حوزه تحقیقات و پژوهش و تشکر از حضور دکتر منظمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: امیدواریم که با تلاش های پژوهشگران و حمایت های دکتر منظمی و دکتر پناهی روز به روز شاهد حل مشکلات استان یکی پس از دیگری باشیم.

گفتنی است که در پایان مراسم با تجلیل از پژوهشگران برتر و طی آن با اهدای لوح تقدیر از زحمات و فعالیت های آنها قدردانی به عمل آمد.

در تقویم ایران روزی به نام روز پژوهش به ثبت رسیده است که متعلق به ۲۵ آذرماه می باشد.


نظر شما :