پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسب فرا رسیدن ۲۷ آذر "روز وحدت حوزه و دانشگاه"

۲۷ آذر ۱۴۰۰ | ۱۹:۱۷ کد : ۲۲۶۲۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۳۴
دکتر سید محمد جمالیان در پیامی به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: حوزه و دانشگاه دو بال پرواز یک جامعه اند و ارتباط هر چه بیشتر این دو نهاد علمی، سرعت پیشرفت و توسعه را دو چندان می کند.
پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسب فرا رسیدن ۲۷ آذر "روز وحدت حوزه و دانشگاه"

به گزارش وب دا مرکزی، متن کامل پیام به شرح زیر است:
دانشگاه همواره جایگاه آموزش و کاوش در حوزه اندیشه های علمی بوده است و رسالت بلند آنان سوق دادن جامعه به سوی مقاصد بلند فرهنگی و اجتماعی است و در مقابل حوزه های علمیه نیز در جامعه دینی و نظام ما دارای جایگاهی بس مهم و والا هستند.
ارتباط روحانیون و دانشگاهیان به قدری در جامعه مهم و حساس است که امام خمینی (ره) در این باره فرمودند؛ امروز یکی از ضروری ترین تشکل ها بسیج دانشجو و طلبه است، و دانشجویان دانشگاه ها باید با تمام توان خود در مراکزشان از انقلاب و اسلام دفاع کنند، فرزندان بسیجی ام در این دو مرکز، پاسدار اصول تغییر ناپذیر نه شرقی نه غربی باشند، امروز دانشگاه و حوزه از هر محلی بیشتر به اتحاد و یگانگی احتیاج دارند.
همچنین رهبر معظم انقلاب هم در این رابطه فرموده اند: در نظام اسلامی، علم و دین پا به پا باید حرکت کند. وحدت حوزه و دانشگاه یعنی این، وحدت حوزه و دانشگاه معنایش این نیست که حتما بایستی تخصص های حوزه ای در دانشگاه و تخصص های دانشگاهی در حوزه دنبال بشود نه، لزومی ندارد. اگر حوزه و دانشگاه به هم وصل و خوش بین باشند و به هم کمک بکنند و با یکدیگر همکاری نمایند، دو شعبه از یک مؤسّسه علم و دین هستند.
حال آنکه روحانیون و دانشگاهیون این دو نهاد و مرجع علمی می توانند به همپوشانی یکدیگر بپردازند و دست به دست هم راه های ترقی را با سرعتی زیاد طی کنند و مسئولین در این میان باید موانع وحدت این دو بال توسعه ای را برطرف و این مرکز را بیش از پیش به هم نزدیک تر کنند.
همکاری و همیاری روحانیون و دانشگاهیان در استان مرکزی از زمان شیوع بیماری کرونا ویروس از مرزهای دانش و اندیشه فراتر رفت و به یکی از عملیاتی ترین مشارکتهای این دو نهاد تبدیل شد که این مشارکت مسؤلانه جامعه حوزوی استان مرکزی و دانشگاه علوم پزشکی اراک، بخش های مهمی از بار بحران کروناویروس را برداشته است که این نقش مهم جامعه روحانیت در ارتقای سلامت جسمانی و معنوی جامعه را پر رنگ تر می کند و به عنوان پشتوانه ای مطمئن برای دست اندرکاران حوزه بهداشت و درمان کشور، در ارتقای امر سلامت جامعه، همواره مورد توجه می باشد.
از زمانیکه پای کرونا به استان مرکزی باز شده است، حوزه های علمیه استان، روحانیون استان، طلاب جهادگر استان مرکزی و از همه مهمتر دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، حجت الاسلام والمسلمین حسنوند و همه همکاران پرتلاش دفتر نهاد رهبری در دانشگاه برنامه های نابی را مطرح و اجرا کردند، از حمایت های همه جانبه از حوزه بهداشت و درمان، عیادت از بیماران کرونایی، حضور در تمامی بیمارستانها و مراکز بهداشتی در استان در راستای روحیه دادن به کادر بهداشت و درمان، تهیه برنامه های مختلف فرهنگی برای پرسنل، تهیه بسته های کمک معیشتی و غیره که قدردان زحمات این عزیزان هستیم و این روزهای آرام بعد از طوفان های سهمگین کرونا رو مرهون زحمات آنها در کنار رشادت‌ها و فداکاری های مدافعان سلامت می دانیم.
جا دارد در این روز از حمایتها و زحمات آیت الله دری نجف آبادی نماینده محترم ولی فقیه در استان مرکزی از حوزه سلامت استان در تمام زمینه ها و همچنین برگزاری مراسم روز پرستار در مصلی بیت‌المقدس اراک تشکر و قدردانی نمایم، که همیشه در کنار دانشگاه علوم پزشکی اراک و حوزه سلامت استان مرکزی بوده اند و بدون شک مشکلات بهداشت و درمان استان به خصوص از زمان شیوع بیماری کرونا بدون حمایتهای همیشگی و راهنمایی های ایشان برطرف نمی شد. 
اینجانب ضمن گرامیداشت سالروز شهادت مظلومانه شهید آیت الله مفتح، همدلی و همراهی این دو نهاد جامعه اسلامی را گرامی داشته و امیدوارم ثمره این مشارکت و وحدت مبارک، تعالی جایگاه اندیشه در میهن عزیزمان و رفع چالش های مردمان این سرزمین باشد.

دکتر سید محمد جمالیان 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک
۲۷ آذر ۱۴۰۰


( ۱ )

نظر شما :