شب یلدار را برپا اما مفید و مختصر برگزار کنید

۲۸ آذر ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۸ کد : ۲۲۶۵۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۱۰
رییس مرکز بهداشت استان مرکزی از هم استانی های خود خواست، مراسم شب یلدا را با تعداد محدود و در مدت زمان کوتاه برگزار کنند.
شب یلدار را برپا اما مفید و مختصر برگزار کنید

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی علیمحمدی گفت: دورهمی شب یلدا زنگ خطری برای شیوع دوباره کروناست که مردم باید مراقب باشند.

وی افزود: امیدواریم که دورهمی های شب یلدا باعث افزایش شیوع ابتلا به کرونا و بستری نشود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به وضعیت خوب کرونایی استان مرکزی گفت: خوشبختانه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مشارکت مردم در واکسیناسیون هیچ شهری با وضعیت قرمز، نارنجی و زرد کرونایی در استان نداریم.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به شرایط  پایدار امروز، راه های سختی را پشت سر گذاشته ایم و نباید به راحتی آن را به روزهای سخت گذشته برگردانیم.

دکتر علیمحمدی گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی، زدن ماسک و از همه مهمتر سرعت دادن به واکسیناسیون سه دلیل رسیدن به این شرایط اند که باید همچنان هر سه مورد را مد نظر داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک به کسانیکه همچنان یک یا دو دز واکسن خود را نزده اند، گفت: مسلما کنترل این بیماری با واکسیناسیون در کنار سایر موراد و موازین بهداشتی امکان پذیر است.

وی در پایان به شناسایی اولین مورد مثبت اومیکرون در کشور از افرادیکه نوبت سوم واکسن آنها فرارسیده نیز خواست تا به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه و دز سوم واکسن خود را به گفته کارشناسان تاثیر زیادی بر کاهش اثرات آن خواهد داشت، تزریق کنند.


نظر شما :