در دورهمی های یلدایی مراقب "اومیکرون" باشید

۲۹ آذر ۱۴۰۰ | ۰۸:۲۹ کد : ۲۲۶۶۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۲۰
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری از مردم خواست در دورهمی یلدا رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.
در دورهمی های یلدایی مراقب "اومیکرون" باشید

به گزارش وب دا مرکزی، بهروز اکرمی در جلسه مدیریت کرونا استان مرکزی گفت: سویه جدید کرونا با نام اُمیکرون  وارد کشور شده و مشخص نیست چه زمانی وارد استان مرکزی می‌شود که این مهم، مسئولیت ما را بیشتر می‌کند.

وی افزود: سویه دلتا که منجر به پیک پنجم و شرایط و محدودیت‌هایی شد باعث شد عزیزان زیادی را از دست بدهیم که باید در این مورد و سویه جدید و جهش یافته اومیکرون، بیشتر مراقب بود

وی تاکید کرد: با کوچکترین سهل انگاری و کم توجهی به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی روزهای سخت تکرار خواهد شد که باید رعایت دستورالعمل‌های جدی گرفته شود.

اکرمی در ادامه خاطرنشان کرد: برخی از شهروندان نسبت به تزریق نوبت سوم واکسن کرونا رغبتی ندارند که باید با استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی، فرهنگی و دینی تشویق به واکسیناسیون در جامعه تقویت شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گفت: اکنون وضعیت کرونایی استان قابل قبول است، اما نباید به خاطر آبی شدن رنگ کرونایی استان رعایت‌ها کاهش پیدا کند هرچند نمی‌توان به این رنگ بندی‌ها دل خوش بود.

وی با اشاره به اینکه  اکنون شمار بیماران مبتلا یکی از شهرستان‌های استان با وجود آبی بودن افزایش یافته است، گفت: شهرستان کمیجان در انجام واکسیناسیون در رتبه آخر استان مرکزی قرار دارد و باید از ظرفیت بسیج، ائمه جمعه، معتمدان و شوراها برای اقناع افکار عمومی استفاده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: شهرستان های خنداب، کمیجان و محلات در واکسیناسیون نسبت به میانگین استانی، پائین تر هستند که با بررسی میدانی تیمی متشکل از پدافند زیستی و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک باید این مهم مورد بررسی قرار گیرد.


نظر شما :