در دورهمی شب یلدا مراقب امیکرون باشید

۲۹ آذر ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۱ کد : ۲۲۶۸۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۹۰
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بهتر است مراسم و دورهمی شب یلدا حتی الامکان برگزار نشود یا در فضای باز و در کمترین زمان ممکن انجام شود.
در دورهمی شب یلدا مراقب امیکرون باشید

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده بیان کرد: از دو هفته گذشته موارد مشکوک به امیکرون را هم در استان و هم برای بررسی ژنتیک به انیستیتو پاستور ارسال می شده که خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مثبتی به ثبت نرسیده است.

وی افزود: با توجه به سرعت انتقال و گسترش و درگیری بالای این نوع جدید نسبت به انواع گذشته و با توجه به اینکه در کشور مشاهده و ثبت شده، دیر یا زود وارد استان مرکزی نیز خواهد شد.

وی تاکید کرد: توصیه می کنیم با توجه به در پیش بودن شب یلدا، در صورت امکان از برگزاری این مراسم خودداری و یا حتما با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای باز و فاصله اجتماعی و حداقل تماس ها و تهویه مناسب انجام شود.

دکتر صادقی در ادامه خاطرنشان کرد: زدن ماسک و تکمیل واکسیناسیون برای کسانیکه دز اول، دوم و یا حتی دز سوم را دریافت نکرده اند، همچنان تاکید می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از دیروز افراد بالای 18 سال می توانند دز سوم واکسن خود را دریافت کنند.

دکتر صادقی در پایان یادآور شد: با توجه به استقبال کم مردم در هفته های گذشته، برخی مراکز تجمیعی واکسیناسیون با هم ادغام شدند که با برنامه ریزی و تصمیماتی که اتخاذ شده مجددا به حالت های قبل باز خواهند گشت و حتی یک مرکز تجمیعی دیگر به جمع مراکز قبلی اضافه خواهد شد.


( ۱ )

نظر شما :