واکسن برروی "اُمیکرون" هم تاثیر دارد

۳۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۹ کد : ۲۲۷۰۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۶۵
ویروس شناس و عضو هیات علمی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: واکسن کرونا بر روی نوع اُمیکرون نیز تاثیرگذار است و می تواند خطرات آن را کم کند.
واکسن برروی "اُمیکرون" هم تاثیر دارد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر محسن خاکی بیان کرد: سویه جدید کرونا احتمال ابتلا به کرونا را بالا می برد، اما از نظر آسیب زنی مانند سویه های قبلی می باشد.

وی افزود: به گفته کارشناسان، امیکرون نمی تواند از سویه های قبلی آن اسیب زنی بیشتری داشته باشد، اما همچنان به صورت کامل تایید نشده و باید پروتکل های بهداشتی را با جدیت دنبال کرد.

وی تاکید کرد: در مورد واکسن نیز، تاثیرگذاری آن بر روی این نوع جدید گزارش شده و تاکنون واکسن گریز بودن این نوع واکسن تائید نشده است.

دکتر خاکی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنان توصیه می کنیم که برای ایمنی بیشتر در برابر این نوع ویروس و سویه های قبلی آن، حتما نسبت به تزریق دز سوم واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

این ویروس شناس در ادامه یادآور شد: در این نوع ویروس ابتلا کودکان به ویروس کرونا بسیار افزایش یافته است و به همین علت از والدین می خواهیم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی کودکان خود حساس باشند و همچنین محافظت های لازم از کودکان خود را در مقابله این نوع ویروس انجام دهند.

عضو هیات علمی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان از مسئولین خواست در حوزه مدیریتی بازنگری هایی را انجام دهند و در بازگشایی ها به خصوص بازگشایی مدارس دقت نظر بیشتری داشته باشند تا از ابتلا کودکان و تسریع سرعت ابتلا جلوگیری شود.


( ۱ )

نظر شما :