مهاجرپذیری شازند می تواند خطر ساز باشد

۳۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۴ کد : ۲۲۷۰۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۷۶
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شازند گفت: مهاجرپذیری و رفت و آمد بالای شهرستان شازند ممکن است سرعت شیوع سویه اُمیکرون در این شهرستان نیز افزایش دهد.
مهاجرپذیری شازند می تواند خطر ساز باشد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر مرتضی واعظ بیان کرد: بی تردید مراودات بسیار شهرستان شازند با تهران و قرار گرفتن در گلوگاه رفت و آمد غرب و شرق و کریدور مهاجرپذیری آن می‌تواند نگران کننده و باعث افزایش احتمال گسترش سویه اُمیکرون شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه در در هفته اخیر بستری جدیدی ناشی از ویروس کرونا به ثبت نرسیده و علیرغم کاهش ۵۰ درصدی موارد سرپایی در شهرستان شازند، آگاه سازی های لازم در خصوص عوارض و شدت شیوع اُمیکرون در حال انجام است تا عادی انگاری در شهرستان رواج نیابد.

وی خاطرنشان کرد: بهترین اقدامی که در شرایط فعلی که شرایط پایدار شده است، می‌توان انجام داد این است که پایش‌ها در شهرستان به حداکثر برسد و نظارت‌ها  گسترده شود، لذا به منظور مدیریت و کنترل بهتر شرایط کارشناسان مربوطه از بسیاری مراکز و ارگان های فعال در سطح شهرستان شازند اعم از بانک ها، صنایع ملی، پالایشگاه، نیروگاه، پتروشیمی به صورت مرتب و مستمر بازدید کرده و رصد می کنند و با هرگونه برگزاری مراسم غیر قانونی برخورد می شود.

وی افزود: سلامت دانش‌آموزان و جوانان مهم‌ترین دغدغه است که در این راستا بازدیدها و پیگیری های لازم در حال انجام است تا خطری سلامت آنها را تهدید نکند.

وی تاکید کرد: از ابتدای شروع طرح واکسیناسیون عمومی تاکنون ۹۵ درصد از جمعیت جامعه هدف شهرستان شازند دُز اول و ۸۳ درصد دُز دوم و ۲۳ درصد هر سه دُز واکسن خود را دریافت کرده اند.


نظر شما :