اگر بالای ۱۸ سال دارید و ۳ ماه از تزریق دز دوم واکسن تان می گذرد، برای دریافت دز سوم مراجعه کنید

۰۱ دی ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۹ کد : ۲۲۷۲۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۲۰۹
رییس مرکز بهداشت شهرستان اراک گفت: کلیه افرادی که ۳ ماه از دریافت دُز دوم واکسن کرونا آنها گذشته است، مشمول دریافت دُز سوم هستند.
اگر بالای ۱۸ سال دارید و ۳ ماه از تزریق دز دوم واکسن تان می گذرد، برای دریافت دز سوم مراجعه کنید

به گزارش وب دا مرکزی، شهریار حسینی بیان کرد: با مشاهده گونه جدید ویروس کرونا (اُمیکرون) در کشور، در وبیناری که با حضور مسئولین دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد به برنامه ریزی و تسریع در واکسیناسیون دز سوم تاکید شد.

وی با اشاره به اینکه باید این ویروس جدی گرفته و پروتکل ها همچنان رعایت شود و در عین حال افرادی که دُز دوم واکسن را زدند برای دریافت دُز سوم اقدام نمایند؛ خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شهرستان اراک، مصلی بیت المقدس با حدود ۱۷ تیم واکسیناسیون فعال در کلیه روزهای هفته به جز صبح روز جمعه و روزهای تعطیل، دانشگاه آزاد در شیفت صبح با ۶ تیم واکسیناسیون فعال در کلیه روزهای هفته به جز روز جمعه و روزهای تعطیل در حال ارایه خدمت به مراجعه کنندگان می باشند.

حسینی یادآور شد: به دلیل افزایش بار مراجعین در راستای دریافت دُز سوم واکسن کرونا، مقرر شد که در روز چهارشنبه مورخ ۱ دی ماه ۱۴۰۰ یک مرکز در منطقه شهید ناطقی چهار راه آیت الله سعیدی با ۲ تیم فعال واکسیناسیون و یک‌ مرکز در خیابان هپکو کلینیک ساعی جنب مرکز بهداشت شهرستان با ۳ تیم فعال واکسیناسیون راه اندازی و آماده خدمت دهی به مردم باشد.

وی افزود: پیش بینی می شود بار مراجعین به مراکز تجمیعی سطح شهر افزایش یابد لذا تمهیدات لازم اندیشیده شده و زیر ساخت لازم جهت افزایش تعداد تیم های فعال در مصلی بیت المقدس اراک وجود دارد و از مراکز و خانه های بهداشت خواسته شده مردم را به مراکز مربوطه دعوت و ارائه خدمت کنند و درصورت افزایش بیشتر بار‌ مراجعین تعدادی از مراکز تجمیعی که قبلا فعال بوده اند مجدداً وارد مدار خواهند شد تا هر چه سریعتر با پوشش دهی مطلوب واکسیناسیون مانع از رخداد پیک های بعدی و اتفاقات ناگوار شویم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و تجمعات در شب یلدا احتمال افزایش ویروس کرونا زیاد است، لذا به خانواده‌ها توصیه می‌شود از این به بعد مراسم و دورهمی های خود را  حتی الامکان برگزار نکنند و یا با رعایت فاصله ی اجتماعی و در کمترین زمان و تا حد امکان در فضای باز و یا دارای تهویه مناسب انجام دهند.


( ۹ )

نظر شما :