اُمیکرون ویروسی هوشمند با قدرت سرایت و انتقال بالا

۰۴ دی ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۲ کد : ۲۲۷۶۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۹۴
متخصص بیماری های عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک معتقد است که تاکنون شواهد نشان داده مرگ و میر سویه "اُمیکرون" نسبت به سویه‌های قبلی بالا نیست، اما با یک روش بسیار هوشمندانه از میزبانی به میزبان دیگر منتقل می شود.
اُمیکرون ویروسی هوشمند با قدرت سرایت و انتقال بالا

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر حسین سرمدیان بیان کرد: کلیه ویروس ها از جمله سوش "اُمیکرون" بسیار هوشمندانه و در جهت حفظ بقای خود عمل می کنند که در این راستا سوش مذکور با آگاهی بر اینکه با از بین رفتن میزبان، خود نیز از بین می رود تنها با قدرت سرایت پذیری بالا از میزبانی به میزبان دیگر منتقل می شود و از میزبان به عنوان منبع غذایی استفاده می کند.

وی تاکید کرد: کلیه بیماری های عفونی حتی خفیف ترین آنها از جمله یک سرماخوردگی ساده با ایجاد برونشیت، پنومونی و عفونت ریه قدرت مرگ و میر دارند.

وی خاطرنشان کرد: گرفتگی بینی، عطسه، سرفه متناوب و خشک، کوفتگی بدن، سردرد و گلودرد از علائم واریانت امیکرون هستند.

وی در پایان توصیه کرد: با توجه به اینکه این سویه قدرت سرایت بسیار بالایی دارد همگان باید مراقب و حساس به کلیه دستورالعمل های بهداشتی باشند و با رعایت حداکثری نکات بهداشتی اعم از زدن صحیح ماسک، فاصله گزاری اجتماعی و حتی شست و شوی مرتب دستها به این ویروس اجازه ندهند که بیش از میزان امکانات درمانی جولان دهد.


( ۳ )

نظر شما :