تنها مرکز درمانی کمیجان، خالی از بیماران کرونایی شد

۰۴ دی ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۵ کد : ۲۲۸۰۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۲۳
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کمیجان گفت: بیمارستان امام علی(ع) شهرستان کمیجان به چرخه ارائه خدمات عادی بازگشت.
تنها مرکز درمانی کمیجان، خالی از بیماران کرونایی شد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر نبی الله بابایی بیان کرد: ظرفیت تخت‌های بیمارستان امام علی(ع) که بیش از این در اختیار بیماران کووید ۱۹ بود، اکنون خالی از بیمار است.

وی افزود: در پی تداوم روند کاهشی بیماران مبتلا به کرونا در  شهرستان کمیجان، بخشی از این بیمارستان که در ۲ سال و نیم اخیر، سنگر اصلی دفاع از بیماران در برابر تهاجم کرونا بود، خالی از بیمار کرونایی شد.

وی تاکید کرد: روند کاهش‌ بیماری و همچنین ترخیص بیماران از مراکز درمانی به منزله پایان کرونا نیست و با توجه به شیوع امیکرون انتظار می‌رود شهروندان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و همچنین تزریق واکسن کرونا را مدنظر ویژه قرار دهند.

دکتر بابایی در ادامه  و با اشاره به روند واکسیناسیون خاطرنشان کرد: جمعیت بالای ۱۲ سال این شهرستان ۳۰ هزار و ۸۱۷ نفر و همچنین جمعیت بالای ۱۸ سال نیز ۲۷ هزار و ۴۵۳ نفر است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کمیجان افزود: در مجموع  ۲۶ هزار و ۴۲۸ نفر معادل ۸۵ و ۷۵صدم درصد نوبت اول، ۲۲ هزار و ۷۰۴ نفر معادل ۷۳ و ۶۷ صدم درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: از این جامعه هدف ۲ هزار و ۷۳ نفر معادل ۶ و ۷۲ صدم درصد نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند که انتظار می‌رود شهروندان در بازه زمانی مشخص شده، در اسرع وقت نسبت به تزریق دز سوم کرونا اقدام کنند.

دکتر بابایی در پایان گفت: کارنامه استان مرکزی به لحاظ انجام واکسیناسیون در کشور نسبت به سایر استان‌ها، درخشان است که امید است در شهرستان‌های کوچک نیز این مهم افزایش یابد.


نظر شما :