نباید گول وضعیت نسبتا خوب فعلی مان را بخوریم

۰۵ دی ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۶ کد : ۲۲۸۱۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۳۵
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اگر در خواب غفلت وضعیت خوب فعلی برویم، از سویه جدید ضربه و گرفتار موج جدید خواهیم شد.
نباید گول وضعیت نسبتا خوب فعلی مان را بخوریم

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان بیان کرد: با توجه به سرعت شیوع سویه جدید اُمیکرون، برای جلوگیری از شیوع پیک جدید این بیماری، نباید آمارهای موجود مبنای تصمیم گیری برای مقابله با شیوع این سویه در استان و کشور قرار گیرد.

وی افزود: کاهش سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عادی انگاری و برگزاری مراسم از جمله نقاط تهدید در مقابله با شیوع سویه جدید اُمیکرون در استان است.

وی تاکید کرد: اکنون فاصله گذاری اجتماعی در مراکز سربسته از جمله رستوران‌ها رعایت نمی‌شود و این مراکز از تهویه مناسب نیز برخوردار نبوده و خوابگاه‌های دانشگاه‌ها نیز وضعیت مناسبی ندارند.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: اکنون بیش از یک میلیون نفر در استان مرکزی دُز نخست، ۹۸۳ هزار و ۹۹۶ نفر دُز دوم و ۱۱۶ هزار و ۶۴۵ نفر دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۹۱ درصد افراد بالای ۱۲ سال در استان مرکزی دُز نخست، ۸۱ درصد دُز دوم و ۱۰ درصد دُز سوم واکسن کرونا در استان مرکزی دریافت کرده‌اند.

وی در پایان یادآور شد: صبح جمعه مرکز واکسیناسیون فعال در شهر اراک فعال نبوده و نیاز است مرکز مصلی برای تزریق واکسن کرونا در این شهرستان از هفته آتی فعال شود.


( ۱ )

نظر شما :