واکسن کرونا و دز سوم، افراد را در برابر جهش ها ایمن نگه می دارد

۰۵ دی ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۵ کد : ۲۲۸۳۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۳۰
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات گفت: با توجه به مشاهده نوع جدید کرونا موسوم به اُمیکرون، بایستی سرعت واکسیناسیون به خصوص دز یادآور بیشتر شود.
واکسن کرونا و دز سوم، افراد را در برابر جهش ها ایمن نگه می دارد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر مهدی قلیچ خانی بیان کرد: با وجود کاهش چشمگیر آمار مبتلایان، بیماران بستری و جان باختگان کرونایی در هفته های اخیر، احتمال شیوع اُمیکرون، سویه جدید کرونا که قابلیت سرایت پذیری بالایی دارد مهمترین نگرانی مسئولان بهداشتی در روزهای اخیر است.

وی با اشاره به اینکه ورود سویه جدید به کشور رعایت دوچندان شیوه نامه های بهداشتی و تزریق دز سوم را می طلبد، افزود: رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در اماکن عمومی و تزریق دوز سوم واکسن به افرادی که سه ماه از تزریق دوز دوم را پشت سر گذاشته اند مهمترین توصیه مسئولان به مردم است.

وی تاکید کرد: با اعلام وضعیت آبی در آخرین رنگبندی کرونایی در شهرستان محلات، تعداد موارد ابتلا به کرونا روزانه کاهش یافته است، همچنین تعداد کل بستری‌های کرونایی هم اکنون در شهرستان محلات حدود پنج بیمار در بخش بستری می‌باشند که فقط یک مورد تست کرونا مثبت می‌باشد و بقیه نیز مشکوک به کرونا می‌باشند، همچنین در بخش مراقبت‌های ویژه فعلاً بیماری بستری نمی‌باشد و کلیه بیماران در بخش بستری هستند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات گفت: نگرانی‌هایی با پیدایش سوش جدید امیکرون در سطح جهانی ایجاد شده که با توجه به قدرت سرایت بسیار بالای این ویروس می‌تواند در آینده برای ما مشکلاتی را ایجاد کند و به همین علت من از شهروندان تقاضامندم افرادی که هنوز واکسیناسیون خود را طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت تکمیل نکرده‌اند قطعاً نسبت به تکمیل واکسیناسیون اقدام کنند.

دکتر قلیچ خانی در پایان یادآور شد: در سطح شهرستان محلات تاکنون حدود ۹۰ درصد افراد دوز اول واکسن کرونای خود را دریافت کردند که از همینجا دعوت می‌کنیم از همه همشهریان برای این که بتوانند خود را در مقابل جهش‌های ویروس کرونا نیز ایمن نگه دارند واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.


( ۱ )

نظر شما :