لزوم افزایش آگاهی برای کاهش خسارات در بلایای طبیعی

۰۶ دی ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۲ کد : ۲۲۸۵۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۶۵
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک و رییس مرکز بهداشت استان مرکزی در پیامی به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثر بلایای طبیعی، گفت: افزایش اطلاعات و آگاهی در مواقع بحرانی، می تواند نقش زیادی در کاهش خسارات و تلفات پس از آن داشته باشد.
لزوم افزایش آگاهی برای کاهش خسارات در بلایای طبیعی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی علیمحمدی بیان کرد: آن چیزی که همواره اثرات بلای طبیعی و حوادث را افزایش می دهد و همواره باعث آسیب به مردم می شود.

متن کامل پیام به شرح زیر است:

به نام خداوند متعال

حوادث و بلایای بزرگ و مرگبار در سرزمین ما قدمتی به درازای تاریخ دارد؛ مخاطرات زلزله، سیل، همه گیری بیماری ها، خشکسالی و... همواره در پهنه کشور عزیزمان روی داده است.

تجربه وقوع زلزله های منجیل، بم، سرپل ذهاب و سیل های ویرانگر استان های شمالی، خوزستان همچنین حوادث انسان ساخت همچون حوادث صنعتی (انفجار بازنه، حوادث ترافیکی متعدد آلودگی هوا) و ده ها مورد دیگر از بلایا و حوادث طبیعی، انسان ساخت، نشان داده است که ما چه بخواهیم و چه نخواهیم بلایا تهدید کننده همیشگی زندگی ما انسان ها خواهند بود.

5 دی ماه هر سال یادآور وقوع زلزله 6/6 ریشتری شهر بم در سال 1382 می باشد که در عرض چند ثانیه هزاران نفر جان خود را از دست داده و خاطرات بسیار تلخ و ناگواری در اذهان ما شکل گرفت. از آن سال به بعد به مناسبت بزرگداشت یاد و خاطره درگذشتگان این فاجعه غم انگیز و به جهت آگاهی بخشی عمومی و ایجاد شرایط آمادگی مواجهه عامه مردم در برابر بلایا و حوادث و بالابردن ظرفیت آمادگی جامعه، این روز را به عنوان "روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثر بلایای طبیعی" نامگذاری شده است.

آن چیزی که همواره اثرات بلای طبیعی و حوادث را افزایش میدهد و همواره باعث آسیب به مردم می شود؛ عدم آگاهی، خرد و در پی آن نبود آمادگی در مواجه با اینگونه مخاطرات است. باشد تا در این روز فرصتی فراهم گردد که به بلایا و حوادث طبیعی با نگاه دقیق تری نگریسته و با اجرای ویژه برنامه ها و اطلاع رسانی عمومی، فرهنگ و دانش ایمنی را ارتقاء بخشیم.


نظر شما :