اجتماعی شدن سلامت و همگامی و احساس مسئولیت همگانی در این حوزه، می تواند راه گشا باشد

۰۶ دی ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۰ کد : ۲۲۸۵۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۳۷
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی از برنامه ریزی و اجرای برنامه هایی به منظور  اجتماعی تر شدن سلامت گفت.
اجتماعی شدن سلامت و همگامی و احساس مسئولیت همگانی در این حوزه، می تواند راه گشا باشد

به گزارش وب دا مرکزی، جواد اتابکی در جلسه مجمع سلامت شهرستان شازند، گفت: یک برنامه عملیاتی و اجرایی با همکاری دفتر اجرایی و حوزه اجرایی دانشگاه تدوین خواهد شد و در اختیار فرمانداران قرار خواهد گرفت.

وی افزود: سعی می شود در این مجامع به صورت ویژه برنامه ای در خصوص دهیاران، شوراهای روستا، دامداران و کشاورزان؛ بچینیم تا بتوانیم از حداکثر توان این افراد استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: الان علاوه بر بحث دارو بحث آنتی بیوتیک نیز مطرح است و در بحث آنتی بیوتیک دغدغه ما بحث آنتی بیوتیک در دام ها، بخصوص مرغداری ها می باشد.

اتابکی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مباحث در رابطه با محصولات کشاورزی و سمومی است که در آنها موجود است، می باشد و ما به همین علت برای جهاد کشاورزی و دامپزشکی وظایفی را تعیین کرده ایم تا در این حوزه فعالیت لازم را داشته باشند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: نگرانی مردم در خصوص خوراکی های دامی و محصولات کشاورزی و اخبار مرتبط با آنها یکی از موضوعاتی است که ما باید سعی کنیم در مجامع سلامت به آنها رسیدگی کنیم.

وی با اشاره به معرفی فروشگاه های اینترنتی و سایت های معتبر در این حوزه به مردم یادآور شد: یکی از حوزه هایی که می تواند در پیشرفت اهداف مجامع سلامت و اجتماعی شدن آن بسیار اثرگذار باشد آموزش و پرورش است چراکه امروزه با استفاده از برنامه شاد و دیگر راه های موثر فرصت خوبی فراهم شده  تا بتوان از این بستر در حوزه سلامت و دیگر حوزه ها استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: خوشبختانه استان مرکزی در بین استان های کشور رتبه های قابل قبولی را کسب کرده و امیدواریم امسال نیز با کمک همه دستگاه های اجرایی و زیربط بتوانیم به جایگاه قابل قبولی برسیم.


نظر شما :