احتمال پذیرش و بستری بیماران کرونایی(اُمیکرون) در بیمارستان خوانساری وجود دارد

۰۷ دی ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۳ کد : ۲۲۹۱۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۵۹
رییس بیمارستان آیت الله خوانساری اراک گفت: با شیوع و چرخش هر چه سریع نوع اُمیکرون، احتمال کمبود تخت در سایر مراکز و پذیرش در این مرکز درمانی در بخش مگا آی سی یو وجود دارد.
احتمال پذیرش و بستری بیماران کرونایی(اُمیکرون) در بیمارستان خوانساری وجود دارد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر پارسا رستمی بیان کرد: بیمارستان آیت الله خوانساری اراک، پس از شیوع کرونا جزء اولین مراکز درمانی بود که اقدام به پذیرش بیماران کرونایی کرد و در مقاطعی با کمبود تخت نیز مواجه شد.

وی افزود: در مقاطع مختلف نیز چندین بخش را هم به بیماران کرونایی و هم درمان سرطان اختصاص دادیم و در حال حاضر هیچ بیمار کرونایی در این مرکز درمانی بستری نیست.

وی تاکید کرد: این مرکز درمانی اصلی ترین مرکز درمان سرطانی در استان و حتی غرب کشور است و نمی توان آن را به طور کامل به بیماران کرونایی اختصاص داد به همین دلیل از شهروندان می خواهیم برای حمایت از مدافعان سلامت و جلوگیری از تکمیل ظرفیت تخت های بیمارستانی، پروتکل ها و نکات ایمنی را رعایت کنند.

این فوق تخصص خون و سرطان بالینی در ادامه خاطرنشان کرد: در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی، زدن واکسن به خصوص دز سوم می تواند بسیار مهم و اثرگذار باشد و طبق گزارشات پزشکان افرادیکه نوبت سوم واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند، در برابر ویروس اُمیکرون مقاومت خوبی دارند و میزان بستری و مرگ و میر بسیار پایین تر است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه سویه اُمیکرون سنین پایین را بیشتر درگیر می کند، از والدین می خواهیم نسبت به فرزندان خود مراقبت بیشتری کنند و همچنین کلیه افراد بالای 18 سال به یکی از مراکز واکسیناسیون رفته و واکسن مورد نظر خود را دریافت کنند.


( ۴ )

نظر شما :