مسئول فنی باید در داروخانه ها حضور داشته باشد

۰۸ دی ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۹ کد : ۲۲۹۲۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۹۴
مدیر دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: عدم حضور مسئولین فنی در داروخانه ها، تخلف محسوب می شود.
مسئول فنی باید در داروخانه ها حضور داشته باشد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر ژیلا محسنی بیان کرد: مسئولین فنی موظف به حضور در داروخانه ها هستند و عدم حضور آنها در ساعات کاری داروخانه، تخلف محسوب می شود.

وی افزود: متاسفانه حضور نداشتن مسئول فنی در داروخانه ها در سال جاری با ۵۴ مورد بیشترین تخلفی است که در داروخانه ها مشاهده شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر 126 داروخانه در سطح دانشگاه علوم پزشکی مرکزی مشغول فعالیت می باشند که از این تعداد ۹ داروخانه به صورت شبانه روزی و ۱۱۷ داروخانه روزانه فعالیت دارند؛ کمیت و کیفیت عملکرد داروخانه ها را معاونت غذا و داروی دانشگاه کنترل می کند.

دکتر محسنی در ادامه خاطرنشان کرد: مردم می توانند برای ثبت شکایت از داروخانه های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اراک، در ساعات اداری از طریق شماره ۳۳۶۸۵۵۷۰_۰۸۶ داخلی ۲۵۳ و یا از شماره تلفن گویای ۱۹۰ و در ساعات غیر اداری از ساعت ۱۵ الی ۲۰ با شماره تلفن ۰۹۱۸۸۹۳۹۳۹۵ مستقیما با کارشناسان حوزه بازرسی داروخانه های دانشگاه تماس حاصل نمایند.

مدیر دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: متاسفانه حضور نداشتن مسئول فنی در داروخانه ها در سال جاری با ۵۴ مورد بیشترین تخلفی است که در داروخانه ها مشاهده شده است؛ گرانفروشی، فروش داروی خارج از شبکه، فروش داروهای تاریخ گذشته نیز موارد دیگری از تخلف بوده اند که پس از طرح در کمیسیون های مربوطه در دانشگاه، به مراجع ذیصلاح از جمله تعزیرات معرفی شده است؛ دو داروخانه در یکی از شهرستان های استان نیز به دلیل داشتن تخلفات زیاد در سال جاری پلمب گردیده و پس سه ماه رفع پلمب گردیده اند.

وی به مردم توصیه کرد با  جست و جو در اینترنت سامانه TTAC در تلفن همراه خود نصب کرده و اطلاعات مورد نیاز شامل لیست داروخانه های نزدیک، پیدا کردن داروهای کمیاب،  و همچنین اطلاعات داروئی از جمله قیمت داروها، کنترل اصالت کلیه کالاهای سلامت محور غذایی، داروئی و آرایشی و بهداشتی از طریق کاتالوگ فرآورده دریافت کنند حتی می توانند شکایت و گزارشات مختلف را اطلاع به سازمان غذا و دارو انتقال دهند.

دکتر محسنی در پایان تصریح کرد: در صورت بروز هرگونه عوارض یا مسمومیت داروئی ناخواسته می توان با سامانه ۱۹۰ تماس حاصل کرد؛ از مصرف خودسرانه داروها (خصوصا آنتی بیوتیک ها) جدا پرهیز نموده و قبل از مصرف هرگونه دارو با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.


( ۱ )

نظر شما :