لزوما خارجی بودن دارو، دلیل مرغوب بودن آن نیست

۰۸ دی ۱۴۰۰ | ۱۰:۴۸ کد : ۲۲۹۲۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۰۰
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: باید در مورد استفاده از داروهای خارجی در بین مردم و پزشکان، فرهنگ سازی شود.
لزوما خارجی بودن دارو، دلیل مرغوب بودن آن نیست

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان بیان کرد: سوداگران دارو، داروهای نایاب و حیاتی را در زمان های خاص وارد بازار می کنند و بیماران نیز به دلیل نیاز به مصرف فوری دارو، با هر قیمتی دست به تهیه داروهای گران، تقلبی و قاچاق می زنند، لذا باید جامعه پزشکی در راستای فرهنگ سازی برای باور غلط مردم در رابطه با داروهای خارجی تقلبی و قاچاق وارد اقدام شود.

وی افزود: حفظ سلامت و ایمنی دارو به عنوان یک کالای حیاتی و ضروری امری بسیار مهم است و بیماری که دارو مصرف می کند باید از نظر ایمنی دارو اطمینان حاصل کند، بنابراین تمام مراحل دارو، باید تحت کنترل و نظارت باشد.

وی تاکید کرد: بر اساس قوانین دارویی، هر زمانی که بیمار با مصرف داروی واقعی و اصیل دچار مشکل شود، می تواند گزارش کند و ما نیز باید آن را پیگیری و قابل ردیابی کنیم.

دکتر علیمرادیان گفت: طبق آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، نصف بیشتر داروهای قاچاق، تقلبی هستند که این امر مشکلات بیماران را دوچندان می کند و قابل ردیابی هم نیستند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: شعار هر شهروند یک بازرس باید در اولویت جامعه قرار گیرد و طبق قوانین مدنی هر فردی موظف است که مشکلات موجود در جامعه را گزارش کند.

وی در پایان گفت: کارشناسان مرکز اطلاع ‌رسانی داروها و سموم ﴿DPIC﴾ به وسیله سامانه ۱۹۰ در خصوص افزایش آگاهی شهروندان، اطلاعات لازم را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.

این مرکز در ساعات اداری پاسخگوی سؤالات بوده و در ساعات غیر اداری از ساعت ۱۵ الی ۲۰ با شماره تلفن ۰۹۱۸۸۹۳۹۳۹۵ پاسخ داده خواهد شد.


( ۱ )

نظر شما :