در هفته های آتی شاهد موج ششم خواهیم بود

۰۸ دی ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۴ کد : ۲۲۹۳۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۵۳
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به سرعت چرخش و انتقال اُمیکرون، احتمالا در هفته های آتی شاهد آغاز موج ششم خواهیم بود.
در هفته های آتی شاهد موج ششم خواهیم بود

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده بیان کرد: دروه کمون این ویروس کمتر از 5 روز است و یک فرد مبتلا حداقل 10 تا 15 نفر را مبتلا می کند.

وی افزود: درگیری افراد 20 تا 30 سال و بالای 60 سال از دیگر خصوصیات این نوع ویروس است که همگی احتمال آغاز موج ششم کرونا را افزایش می دهد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه پوشش بالای واکسیناسیون در نوبت های اول و دوم در بسیاری از شهرستان ها ممکن است بسیاری از معادلات را بر هم بزند.

دکتر صادقی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پرسنل درمان و بهداشتی جزو اولین گروه های بودند که واکسن خود را دریافت کرده اند و عموما بیش از 25 هفته از تزریق واکسن های آنها می گذرد و استقبال کم آنها از دز سوم به نظر می رسد شانس ابتلا در بین آنها زیاد باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: موج ششم با نوع اُمیکرون اگر قرار باشد در مدت کوتاهی به اوج برسد، مطمئنا ضریب اشغال بالای تخت و احتمال کمبود تخت را به همراه خواهد داشت.

وی یادآور شد: همچنان بیمارستان امیرالمومنین(ع) سانتر کرونا و کلینیک تنفسی این مرکز درمانی به عنوان جایگاه اصلی ارجاعات سرپایی است و در صورت ضرورت تمام بخش های این بیمارستان به بحث درمان کووید اختصاص داده خواهند شد.

وی افزود: پیش بینی می کنیم اگر مانند بسیاری از کشور های درگیر سویه اُمیکرون شویم، افزایش چشمگیری در این زمینه داشته باشیم؛ به ناچار از ظرفیت بقیه بیمارستان ها نیز استفاده کنیم که در این رابطه هماهنگی های لازم برای تهیه دارو و تجهیزات ضروری مطابق با میانگین مصرف در پیک پنجم صورت گرفته است.

دکتر صادقی در پایان یادآور شد: ساختار فضای فیزیکی به خصوص در بخش های ویژه و آی سی یو ها که قبلا تعریف شده بود تغییر چندانی ایجاد نشده و امیدواریم با اقداماتی که صورت گرفته و می گیرد، آمادگی کامل را در برابر این سویه و موج احتمال داشته و با آن برخورد کنیم.


( ۲ )

نظر شما :