به امید پایانی بر بیتوته همراهان بیماران با ساخت "همراه سرا"

۱۱ دی ۱۴۰۰ | ۰۹:۱۶ کد : ۲۲۹۵۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۴۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از استقبال خوب خیرین حوزه سلامت در ساخت همراه سرا و ایجاد آسایش برای همراه بیماران خبر داد.
به امید پایانی بر بیتوته همراهان بیماران با ساخت "همراه سرا"

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در حاشیه برگزاری مجمع خیرین سلامت بیمارستان آیت الله خوانساری اراک ضمن تقدیر و تشکر از همکاری های خیرین حوزه سلامت، بیان کرد: تعامل بسیار خوب خیرین حوزه سلامت با دانشگاه علوم پزشکی اراک در حوزه های متفاوت بهداشت، درمان و آموزش در چند سال اخیر یک موفقیت های چشمگیر می باشد و بی شک هر چه کمک های خیرین بیشتر باشد و ورود بیشتری داشته باشند امکان جذب نیروی انسانی و تامین تجهیزات آسان تر خواهد بود.

وی ادامه داد: یکی از معضلات موجود در حوزه درمان، نبود مکان مناسب برای همراهان بیمارانی است که مجبور هستند مدت زمان طولانی را در بیمارستان و در کنار بیمارهایشان سپری کنند و به دلیل مشکلات اقتصادی یکی معضلات اصلی آنها اسکان در محلی نزدیک به بیمارستان است که خداراشاکریم که خیرین حوزه سلامت استقبال خوبی در جهت رفع این معضل دارند.

وی تاکید کرد: مطالبه بیماران و همراهانشان برای اختصاص دادن مکانی به عنوان همراه سرا باعث شد که با توجه به کمبود بودجه از خیرین کمک بخواهیم تا به لطف و مدد آنها این مطالبه به مرحله اجرایی برسد.

دکتر جمالیان خاطرنشان کرد: مراحل ساخت، پروژه ساختمان دیالیز به مدد خیر محترم "حاج محمد حسینی" با سرعت خوب و چشمگیری در حال پیشرفت است و امیدواریم که هر چه سریعتر شاهد بهره برداری دیالیز دولتی باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: از ۱۰ پایگاه اورژانسی که توسط مجمع خیرین اورژانس در حال ساخت می باشد، ۴ پایگاه به اتمام رسیده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۳۵ پایگاه شهری در استان فعال و در حال ارایه خدمت می باشد که در آینده ای نه چندان دور ۱۰ پایگاه دیگر به این تعداد اضافه خواهد شد و وزارت بهداشت نیز متعهد شده و قول مساعدت داده است تا نیروی انسانی و آمبولانس این پایگاه ها را فراهم نماید.

متولی سلامت استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: در شهرستان اراک اکثریت مراکز جامع سلامت (حدود ۳۵ مرکز) استیجاری هستند؛ لذا نیازمند کمک های خیرین در کلیه حوزه های مختلف آموزشی، درمانی و تامین خوابگاه متاهیلن برای دانشجویان هستیم و امیدواریم که روز به روز شاهد افزایش تعاملات خیرین با دانشگاه و افزایش سطح ارایه خدمات باشیم.


( ۱ )

نظر شما :