اُمیکرون، ویروسی با سیاست!

۱۱ دی ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۵ کد : ۲۲۹۶۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۱۳
یک متخصص بیماری عفونی معتقد است که ویژگی سوش اُمیکرون به نفع آن است تا شمار بیشتری از افراد را آلوده کند، اما آن‌ها را نکشد، چون ویروس به میزبان خود، برای آن‌که جایی پناه بگیرد و خود را تامین کند، وابسته است.
اُمیکرون، ویروسی با سیاست!

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر‌حسین مظاهر پور بیان کرد: سوش اُمیکرون از همان خانواده کرونا ویروس ها می باشد که به دلیل ۳۲ جهشی که رخ داده، ایجاد شده است که این امر باعث تغییراتی در آن از جمله افزایش سرایت و انتقال شده است و تمایل دارد که در بدن میزبان بماند و از آن به عنوان منبع استفاده کند.

وی ادامه داد: هرچند که در حال حاضر مرگ و میر در ویروس اُمیکرون نسبت به سویه قبلی کم می باشد اما با گذشت زمان و با چرخش بیشتر ویروس، شاهد تهاجمی تر شدن و افزایش بستری و مرگ و میر ناشی از آن خواهیم بود و به این تفکر که سوش اُمیکرون درگیری زیادی ندارد و باعث مرگ و میر نمیشود نباید دلخوش کرد.

وی تاکید کرد: علائم سویه اُمیکرون و راه انتقال مشابه سویه های قبلی می باشد اما کاهش حس بویایی و چشایی در این افراد کمتر مشاهده شده است.

مظاهر پور در پایان تاکید کرد: در جوامع بین المللی ثابت شده است که تزریق واکسن کرونا تاکنون اثر بخشی بسیاری داشته و تا حد زیادی توانسته در سنگر پیشگیری از ویروس منحوس موثر واقع شود از این رو لازم است که همشهریان با دریافت دُز سوم واکسن کرونا گامی در جهت تقویت سیستم ایمنی خود بردارند.


نظر شما :