تشکیل چهارمین مجمع سلامت شهرستان خنداب

۱۱ دی ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۶ کد : ۲۲۹۷۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۰۸
چهارمین مجمع سلامت شهرستان خنداب با هدف مشارکت تمام جامعه در راستای مبارزه با کووید ۱۹ تشکیل شد.
تشکیل چهارمین مجمع سلامت شهرستان خنداب

به گزارش وب دا مرکزی، رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنداب مشارکت تمام جامعه، ارگان و نهادهای مردمی در راستای مبارزه با کووید ۱۹ را از اهداف برگزاری این مجمع برشمرد.

دکتر زهرا اسدی در حاشیه برگزاری چهارمین مجمع سلامت شهرستان خنداب با حضور آزاده سرپست بنیاد شهید، مهندس گازری فرماندار، حاج آقا صفاهانی امام جمعه، خانواده معظم شهید مدافع سلامت علی شیخ مرادی، مردم و مسئولین شهرستان خنداب در سالن شهید فهمیده خنداب، بیان کرد: چهارمین مجمع سلامت شهرستان خنداب با شعار "خودمراقبتی آری، خوددرمانی هرگز" برگزار گردید.

وی ادامه داد: بکارگیری نیروهای مردمی و مشارکت دادن تمامی ارگان های دولتی و مردم نهاد و تاثیرگذار بر سلامت  هدف اصلی مجمع سلامت می باشد تا با این مهم بتوان شاهد ارتقا سواد سلامت مردم بود و به جای افزایش مراکز درمانی، خود مراقبتی در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای شیوع ویروس کرونا و گسترش خود مراقبتی متاسفانه شاهد افزایش مصرف آنتی بیوتیک هستیم؛ لذا لازم است که مسئول فنی داروخانه در داروخانه های سطح شهرستان حضور داشته باشند تا ضمن اشاره به عوارض ناشی از مصرف آنتی بیوتیک سطح آگاهی مردم را افزایش دهند.

وی خاطرنشان کرد: در سطح شهرستان ۱۳ عطاری فعال وجود دارد که تاکنون بازدیدهایی از آن ها به عمل آمده است و مورد تخلفی مشاهده نشده است.

وی یادآور شد: از اول دی ماه کلیه نسخ کاغذی برداشته شده و خوشبختانه با راه اندازی نسخ الکترونیک شاهد کاهش مصرف داروهای اضافی شده ایم.


( ۱ )

نظر شما :