آزمایشگاه کرونا در انیستیتو پاستور، قادر به تشخیص اُمیکرون است

۱۱ دی ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۳ کد : ۲۲۹۸۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۵۹
دانشیار ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نوع واریانت ها از جمله اُمیکرون در آزمایشگاه ها قابل تشخیص است.
آزمایشگاه کرونا در انیستیتو پاستور، قادر به تشخیص اُمیکرون است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهزاد خوانساری نژاد بیان کرد: این تصور که اگر کسی مبتلا به کرونا بوده و به پزشک مراجعه کند، تست آزمایشگاهی آن منفی شود، اشتباه است.

وی افزود: برخی همکاران مراجعه برخی افراد علامت دار به آنها را مطرح کردند که تست آزمایشگاهی شان منفی شده و بنابراین نوع کرونای آنها احتمالا اُمیکرون است.

وی تاکید کرد: این یک فرضیه اشتباه است چراکه اُمیکرون و سایر واریانت های کرونا در ژنی به نام "اس" است که عمدتا ثابت است و تست های آزمایشگاهی قادر به تشخیص کلیه واریانت ها هستند.

این عضو هیات علمی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: انتظار داریم هم همکاران و هم مردم به شبکه آزمایشگاهی اطمینان داشته باشند و با توجه به پتانسیل و ظرفیت آزمایشگاه ها، نتایج آن  کارآمد است و می توانند اطمینان کامل به گزارشات آن داشته باشند.

دکتر خوانساری نژاد گفت: بیش از 30 درصد بیماران و نمونه های علامت دار، آنفولانزا و 30 تا 35 درصد نیز  سایر کرونا ویروس های فصلی و سرماخوردگی اند و طبیعی است که تست کرونای این افراد مثبت نشود.

وی در پایان یادآور شد: اختلاف فاحشی در تست ها و نتایج آنها نیست و پزشکان می توانند با خیالی راحت پس از دریافت گزارش از آزمایشگاه، بر روی درمان افراد با تکیه بر جواب آزمایشگاه تمرکز نمایند.


( ۱ )

نظر شما :