سرعت بالای انتقال اُمیکرون شوخی بردار نیست

۱۲ دی ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۹ کد : ۲۲۹۹۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۶۲
رییس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: سرعت بالای انتقال و چرخش نوع اُمیکرون، در صورت غفلت و سهل انگاری می تواند کار دستمان بدهد.
سرعت بالای انتقال اُمیکرون شوخی بردار نیست

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی علیمحمدی در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا بیان کرد: استان مرکزی با تلاش های زیاد در بهداشت و درمان و گذراندن موج های گوناگون، به منطقه نسبتا امنی رسیده اما با توجه به سرعت بالای انتقال و ابتلاء نوع اُمیکرون نسبت دلتا، اگر کوچکترین لغزشی از مسئولین و مردم سر بزند، در کوتاه ترین زمان ممکن به روزهای سخت باز خواهیم گشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هفته آخر آذرماه در استان مرکزی ۲۵۷ مورد بود که طی هفته نخست دی‌ماه  این مهم به ۲۲۱ مورد رسیده است.

وی افزود: شمار افراد بستری مبتلا به کرونا در هفته آخر آذرماه  ۲۶ نفر گزارش شده اما، در هفته نخست دی‌ماه جاری به ۱۹ مورد رسید.

وی، شمار افراد درمان شده سرپایی کرونا در هفته آخر آذرماه را ۲۳۱ مورد عنوان کرد و گفت: این آمار در هفته نخست دی‌ماه به ۲۰۲ مورد رسید.

دکتر علیمحمدی در پایان یادآور شد: در هفته آخر آذرماه امسال سه مورد و در هفته نخست دی‌ماه جاری یک مورد فوت ناشی از ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش شده است.


نظر شما :