گام ششم به یاد سردار دل ها با هدف کنترل کرونا و تمرکز بر اُمیکرون

۱۲ دی ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۷ کد : ۲۳۰۰۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۸۲
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: گام ششم طرح شهید سلیمانی با یاد سردار دلها و با هدف تمرکز بر کنترل و جلوگیری از گسترش واریانت اُمیکرون در دست اقدام قرار گرفت.
گام ششم به یاد سردار دل ها با هدف کنترل کرونا و تمرکز بر اُمیکرون

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: هدف اصلی آغاز این طرح مشارکت و استفاده حداکثری از نیروهای بسیج و سپاه در راستای افزایش شاخص های واکسیناسیون و اقناع سازی اذهان است.

وی افزود: لکه‌گیری واکسیناسیون،‌ پیگیری افراد پرخطر، تزریق دز سوم واکسن و... همه جزو گام ششم طرح شهید سلیمانی است که به افزایش پوشش واکسیناسیون و اقناع سازی اذهان منجر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پس از این باید به سمت آموزش و اقناع‌سازی افرادی برویم که برای تزریق واکسن اقدام نکردند و باید بر این موضوع کار کنیم؛ تاکید کرد: باید بر آموزش‌هایی برای مراقبت‌های اولیه تاکید کنیم تا در صورتی که پیک دیگری رخ دهد، آمادگی کافی داشته باشیم.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: پس از بررسی مشکلات موجود در مدیریت همه گیری کرونا، کاهش مشارکت مردم در برنامه های مقابله با کرونا از جمله رعایت شیوه نامه ها، ضعف در بکارگیری فناوری های مدیریت هوشمند بیماری، عدم پذیرش واکسن در درصدی از جامعه و مخالفت برخی گروه های خاص احساس می شود به همین دلیل بنا شد گام ششم طرح شهید سلیمانی با هدف بهبود نقاط ضعف موجود اجرایی شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، ضمن یادآوری سالروز شهادت سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی یادآور شد، با استعانت از ایشان و الگوگیری از سردار رشید اسلام و نگاهی به پنج مرحله قبل موفقیت آمیز این طرح، امیدواریم در گام ششم نیز بتوانیم از قدرت سرایت و انتقال این بیماری و آمار مرگ و میر در موج احتمالی ششم  بکاهیم.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه پوشش کامل واکسیناسیون به ویژه تزریق دُز سوم تا حدود زیادی از ابتلاء به این سویه جلوگیری می‌کند لذا از کلیه شهروندان درخواست داریم که افراد واجد شرایطی که حداقل سه ماه از تزریق دُز دوم واکسن آنها گذشته هر چه سریع‌تر نسبت به تزریق این دُز اقدام نمایند.


نظر شما :