افزایش ظرفیت رشته پزشکی نیازمند فراهم کردن زیرساخت ها است

۱۳ دی ۱۴۰۰ | ۱۲:۵۸ کد : ۲۳۰۴۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۳۴
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: برای افزایش ظرفیت رشته های پزشکی باید ابتدا زیرساخت های لازم را فراهم نمود.
افزایش ظرفیت رشته پزشکی نیازمند فراهم کردن زیرساخت ها است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی در چهار سال متوالی را مطرح کرده که توسط برخی حمایت و توسط برخی هم نقد شده است.

وی افزود: مسلما تزریق نیروی انسانی و پزشک و وارد میدان شدن دانشجویان پزشکی ارتقاء کمی و کیفی خدمات را به دنبال خواهد داشت، اما سوال اینجاست که آیا زیرساخت های لازم از جمله بیمارستان ها و مراکز درمانی برای پذیرش آن حجم از دانشجو آماده است و آیا آمادگی لازم برای چند برابر شدن دانشجویان در این اماکن وجود دارد؟

وی تاکید کرد: آموزش کیفی در رشته‌های پزشکی متفاوت از سایر رشته‌ها و نیازمند فراهم نمودن زیر ساخت‌های لازم و افزایش تعداد تخت های بیمارستانی، توسعه بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی، آزمایشگاه، سالن‌های تشریح، مراکز درمانی آموزشی سرپایی، بخش‌های بالینی آموزشی و از همه مهمتر افزایش اعضای هیات علمی متبحر و متعهد می باشد که رعایت کیفیت در این فرآیندهای آموزشی با اهمیت جان انسان‌ها و سلامتی آنها ارتباط مستقیم دارد.

وی گفت: افزایش بی رویه و بی ملاحظه ظرفیت پذیرش حتماً به کیفیت آموزشی متصدیان آینده سلامت مردم آسیب جدی می‌رساند و ضرر این امر برای دانشجویان رشته پزشکی و مردم خواهد بود.


( ۱ )

نظر شما :