دانشگاه علوم پزشکی اراک جز دانشگاه های منتخب برای ارتباط با صنعت

۱۳ دی ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۶ کد : ۲۳۰۴۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۲۰
دانشگاه علوم پزشکی اراک در بین لیست ۱۷ تایی دانشگاه های ارتباط با صنعت استان خود قرار گرفت.
دانشگاه علوم پزشکی اراک جز دانشگاه های منتخب برای ارتباط با صنعت

به گزارش وب دا مرکزی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از میان دانشگاه های علوم پزشکی سطح کشور، ۱۷ دانشگاه جهت ارتباط با صنعت انتخاب شده که در این میان نام  دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز به چشم می خورد.

دکتر علیرضا کمالی بیان کرد: شرط انتخاب دانشگاه ها در این زمینه، حضور دانشگاه در قطب صنعتی، پتانسیل خوب معاونت تحقیقات و پژوهش هر دانشگاه و عملکرد و ارتباط خوب آن با صنعت و جذب محققین به خصوص در طی یکسال اخیر بوده است که در قطب ۶، دانشگاه علوم پزشکی اراک با داشتن شروط لازم انتخاب شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه هر چه تعامل دانشگاه با صنعت بیشتر ‌شود، آموزش ها کاربردی تر و فارغ‌التحصیلان مسلط‌تر هستند، لذا  تصمیم گرفته شد ۱۷ دانشگاه علوم پزشکی در سراسر کشور از جمله مهمترین آنها اراک، تهران، مازندران، مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، کرمان، کردستان و غیره به صورت آزمایشی جهت ارتباط با صنعت انتخاب  و  از این به بعد تعامل بیشتری با صنایع خود داشته باشند.

وی تاکید کرد: ارتباط با صنعت و جامعه در دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت پراکنده انجام شده بود و در جلسه‌ای در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به صورت وبینار به صورت منسجم به این موضوع پرداخته شد.

وی یادآور شد: این کار برای اولین بار در سطح وزارت بهداشت انجام شده و قرار است این برنامه عملیاتی از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۱ مبنای کار دانشگاه‌ها باشد.


( ۱ )

نظر شما :